رئیس جمهورغنی، کابل به یک نقشه استراتیژیک نیاز دارد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان می گوید که شهر کابل با نداشتن نقشه اساسی نیاز به یک نقشه استراتیژیک دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای غنی در دیدار با نمایندگان مردم ولایت کابل در پارلمان کشور، گفت: ایجاد نقشه استراتیژیک شهر کابل نیاز به زمان دارد چرا که این شهر هم اکنون فاقد یک پلان استراتیژیک است.

به گفته آقای غنی، پلان ستراتژیک شهر کابل از ساخت جاده ها آغاز می شود اما تطبیق آن به وقت ضرورت دارد و از طرف دیگر سایر مشکلات شهری به شمول ترانسپورت جزء پلان استراتیژیک کابل است.

این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، شماری از وکلای ولایات کابل مشکلات وضعیت امنیتی، ساخت بی کیفیت جاده ها، سو استفاده از امکانات دولتی، کمبود معلمین مسلکی، عدم توجه بیشتر در بخش زراعت، ازدحام ترافیکی، بیکاری و افزایش معتادین، عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی ها، تراکم نفوس و تقرری ها به اساس روابط، مطرح کردند.

آنان پیشنهاد کردند تا در شهرداری کابل، فرماندهی پولیس و حوزه های مربوط آن و همچنان در قسمت قضا و دادستانی اصلاحات بوجود آید، کار احداث جاده حلقوی کابل تسریع و ساخت بند برق شاه و عروس تکمیل گردد.

همچنین محمد اشرف غنی تاکید کرد که مردم باید مشاهده کنند که دولت به وعده های خود عمل می کند و باید تداخل وظیفوی در ادارات دولتی از بین برود.

رئیس جمهور غنی، گفت که سهم مردم در تطبیق پلان ها مهم است و بدون سهم گیری مردم نمی تواند نظم و امنیت را تامین و شهر را پاک و فرهنگ شهری را در کابل تقویت نماییم.

رئیس جمهور گفت که صلاحیت ها و مسئولیت های شهرداری کابل باید تغییر کند و قانون استملاک به گونه اساسی اصلاح شود و از طرف دیگر بخاطر اینکه راه جلوگیری از ازدیاد نفوس کابل به چهار ولایت همجوار آن مرتبط است و تا زمانیکه به ولسوالی ها توجه نشود مشکل ولایت کابل حل نخواهد شد.

رئیس جمهور، مشکل افغانستان را نداشتن کارگران فنی دانست و تاکید کرد که اگر بخواهیم شغل ایجاد نمائیم باید سیستم عرضه و تقاضا، مدیریت درست شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *