رئیس جمهوربرای بازدید از آسیب دیدگان به بدخشان رفت

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور بخاطر همدردی با آسیب دیدگان حادثه ارگو، به بدخشان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور صبح امروز عازم ولایت بدخشان گردید و با خانواده های آسیب دیدهء لغزش زمین در قریه آب باریک ولسوالی ارگوی آن ولایت، اظهار همدردی و غمشریکی نمود.

رئیس جمهور کشور، از مردم آسیب دیده که در خیمه های اطراف قریه آب باریک جابجا گردیده اند، دیدن کرد و چگونگی وقوع حادثه مذکور و مشکلات آنانرا از زبان خود شان، شنید.

حامد کرزی به آنان اطمینان داد که کمک ها و مساعدت های داخلی و خارجی به قدر کافی فراهم شده و به آنان توزیع می شود.

رئیس جمهور گفت که اجساد قربانیان را از زیر اوار بیرون خواهیم کرد.

همچنان رئیس جمهور کرزی به کسانیکه در این حادثه طبیعی بی سرپناه شده اند، وعده سپرد که برای آنان منازل رهایشی اعمار می گردد.

در این سفر رئیس جمهور کشور به خانواده های آسیب دیده اطمینان داده گفت که شخصاً روند رسیدگی و کمک به آنان را از نزدیک پیگیری می کند.

در پی رانش زمین در در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان صدها تن از ساکین این ولسوالی زیر اورخاک شدند و جان باختند اما تا کنون آمار دقیق کشته شده در این رویداد طبیعی اعلام نشده است و عملیات جستجو هم برای بیرون آوردن اجساد قربانیان متوقف شده است.

کمک های ملی و بین المللی برای آسیب دیدگان تدارک داده شده و در حال انتقال از راه زمین و هوا به ولسوالی ارگو از سوی مقامات دولتی و تیم های امداد رسانی خصوصی و نهاد ها می باشد و تا کنون آمار دقیق از کشته شده در این رویدادمعلوم نیست و گفته می شود که شمار قربانیان این رویداد بین دو هزار الی دو هزار ۵۰۰ نفر  می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *