رئیس الازهر: به زودی پشت سر شیعیان نماز می‌خوانم

براثا شیخ احمد الطیب رییس الازهر، کافر دانستن شیعیان را امری غیرقابل قبول دانسته و گفته است که به زودی پشت سر شیعیان نماز می‌خوانم.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس الازهر گفته است وقتی چنین افکار بیهوده‌ای بر ما مسلط شود، ما عرب با فرهنگ عربی و مسلمان با فرهنگ مسلمانی به شمار نمی‌رویم.
وی بیان کرد: امروزه که ما به وحدت مسلمانان در سراسر جهان نیاز داریم، فتنه‌ای را برای ما برنامه ‌ریزی می‌ کنند تا ملت‌های مسلمان را از یکدیگر جدا کنند، وحدت ملت‌های مسلمان امری مهم و ضروری است که ما به آن نیاز داریم و بدون آن نمی‌توانیم در آینده سربلند باشیم.
شیخ احمد الطیب گفته‌های پخش شده از شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر کافر دانستن شیعیان را رد کرد و گفت: این امری غیر قابل قبول است و هیچ توجیهی در قرآن، حدیث و اسلام برای آن وجود نداردوی اظهار کرد: هیچ اختلافی بین سنی و شیعه وجود ندارد که آنها را از اسلام خارج کند و به وجود آمدن مسائل فعلی بهره ‌برداری سیاسی از اختلافات اجتهادی است.
وی گفت: هدف اصلی الازهر وحدت امت اسلامی با وجود تفاوت در مسائل اجتهادی است، وی آمادگی خود را برای سفر به هر مکانی که مسلمانان در آن اجتماع کرده باشند، بخصوص نجف اشرف اعلام کرد، او به گروه عراقی که اخیرا به دیدارش رفته بودند، گفت: به زودی به عراق مخصوصا نجف می‌آیم و من پدر سنی‌ها و شیعیان هستم

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *