رئیس اجرایی در راس یک هیئت عالی رتبه عازم امریکا شد

عبدالله عبدالله ردکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز چهارشنبه ( ۱ میزان) در راس یک هیئت عالی رتبه، جهت شتراک در هفتادمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عازم امریکا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله به نمایندگی از دولت افغانستان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

قرار است رئیس اجرایی در این نشست، دیدگاه‌های رسمی حکومت وحدت ملی را در زمینه‌های مختلف سیاسیی٬‌ امنیتی٬ مبارزه با تروریزم٬‌ موامخدر و تقویت و تداوم همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای با افغانستان٬ ارایه ‌کند.

رئیس اجرایی در جریان سفر خویش همچنان در اجلاس سران کشورها در باره اتخاذ برنامه انکشافی پسا ۲۰۱۵ ٬ نشست سه جانبه افغانستان٬‌ امریکا و چین در مورد بازسازی صلح آمیز در افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای٬ در نشست مشترک پیرامون پلان ملی مبارزه با مواد مخدر افغانستان و در نشست سران کشورها پیرامون مبارزه با داعش و افراط‌گرائی خشونت‌ آمیز به میزبانی باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا سخنرانی می‌نماید.

قرار است دکتر عبدالله در این سفر در پهلوی دیدار با سران و نمایندگان کشورهای مختلف٬ با بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد٬ دکتر حسن روحانی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران٬ امام‌علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان٬ جوبایدن معاون رئیس جمهور امریکا٬ جین ستولینبرگ سرمنشی سازمان ناتو٬ خانم لیزا مونیکا معاون شورای امنیت ملی امریکا٬ خانم فریدریکا موگورینی نماینده عالی اتحادیه اروپا برای سیاست خارجی و پالیسی‌های امنیتی و نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌گو نماید.

رئیس اجرایی دولت افغانستان همچنان در این سفر به نمایندگی از افغانستان در ضیافتی که از سوی باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و خانم اول میزبانی می‌گردد٬‌ همچنین در ضیافت رسمی که به افتخار روسای جمهور و نخست وزیران از سوی بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد میزبانی می‌شود٬ و با چند نشست مهم دیگر اشتراک می‌کند.

همچنین رئیس اجرایی کشور در این سفر برای بازتاب دیدگاه‌های حکومت و مردم افغانستان با ده‌ها رسانه‌‌ی ملی و بین المللی مصاحبه و با هئیت مدیره برخی از معتبر ترین روزنامه‌های بین المللی دیدار می‌نماید.

در این سفر رئیس اجرایی را صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه٬ دکتور ظاهر طنین نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، محمود صیقل نماینده خاص و مشاور ارشد ریاست اجرایی، محمد عمر صمد مشاور ریاست اجرائیه در امور پالیسی و استراتیژی و شماری دیگر از شخصیت‌ها همراهی می نمایند.

قرار است رئیس اجرایی در حاشیه این سفر و نشست ها٬ محمودصیقل را نیز به حیث نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل معرفی ‌کند.

Author

About Author