رئیس اجرایی با فرمانده عمومی نظامیان امریکایی دیدار کرد

ejraee.abdullahدکترعبدلله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با جنرال جان کمبل فرمانده عمومی نیروهای امریکایی درافغانستان دیدارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در این دیدار گفته است که برای مبارزه با تروریسم جامعه جهانی باید نظامیان افغان را تجهیز و تمویل کند.

آقای عبدالله می گوید که افغانستان یک دوست با اعتماد جامعه جهانی است و کشورهای دنیا باید روی این اعتماد در مبارزه با تروریسم نیروهای افغان را کمک کند.

این در حالیست که باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا به تازگی اعلام کرده که افغانستان یک شریک جدی امریکا است و اطمینان داده که امنیت این کشور برای امریکا مهم است.

آقای اوباما همچنین گفته است که پس از سال ۲۰۱۶ نیروهای امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

عبدالله عبدالله نیز امروز در دیدار با جنرال کمبل در کابل حضور نیروهای امریکایی پس از سال ۲۰۱۶ در افغانستان را با اهمیت خواند.

رئیس اجرایی تاکید کرده است که نیروهای امنیتی افغان به تنهایی در برابر تروریسم مبارزه می کنند و کامیابی این نیروها در این مبارزه نیازمند کمک های جامعه جهانی است.

قرار بود که نیروهای امریکایی در پایان سال ۲۰۱۶ میلادی افغانستان را ترک کنند اما پس از سقوط شهر قندوز بدست طالبان، امریکا حضور نظامیانش را در افغانستان تا سال ۲۰۱۷ تمدید کرد.

Author

About Author