رئیس اجرایی: باید شیوه و روش کار خویش را تغییر دهیم

13912746_755272057949134_5696392912696673309_nدکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشستی مشورتی با سران تیم اصلاحات و همگرایی و هواداران اش در قصر سپیدار گفت که طی دو سال اخیر به خواست‌ها و توقعات مردم افغانستان رسیدگی نشده و باید شیوه و روش کار خویش را تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای عبدالله عصر روز یکشنبه (۲۴ اسد) نشستی را با حضور معاونین اش و شماری از سران تیم اصلاحات و همگرایی در کابل برگزار کرد.

آقای عبدالله در این نشست گفت: ما مفسد نیستیم، اما ما از فسادی که جریان دارد و خانواده و اقارب برخی از سران حکومت در آن سهیم اند باخبر هستیم.

این نشست به دنبال تنش میان رهبران حکومت وحدت ملی با حضور عطامحمد نور، محمد محقق، انجینر محمدخان، یونس قانونی، صلاح الدین ربانی، بسم الله محمدی، حاجی حضرتعلی، امرالله صالح، سیداسحاق گیلانی، میرویس یاسینی، کلیم الله نقیبی، ادیب فهیم، امان الله گذر، جنرال ملک، شماری از نمایندگان شورای ملی برگزار شد.

14045794_755270441282629_6734184153625732568_n

داکتر عبدالله گفت: تشکیل دولت وحدت ملی نتیجه قربانی بود که شما ۲ سال پیش دادید؛ قربانی ‌که بسیار سنگین و دشوار بود. اگر این قربانی نبود، افغانستان امروز در وضعیت دیگری قرار داشت.

آقای عبدالله با تأسف از اینکه نتوانسته است طی دو سال خواست های مردم را برآورده کند گفت: “متاسفم که در دو سال اخیر چندان ‌که لازم بود، نتوانستم خواست‌ها و آرمان‌های شما را محقق سازم. اما راهی را که ما دو سال پیش طی کردیم، راه نجات افغانستان از بحران بود. “

رئیس اجرایی کشور گفت: آنچه را که پنجشنبه مطرح کردم، ناشی از احساسات، عواطف، قهر و خواست شخصی و مبالغه نبود؛ واقعیت‌هایی بود که وجود داشت و مردم باید می‌دانستند که مشکل در کجاست.

آقای عبدالله گفت: پس از این گوشۀ دیگری از شخصیت من را خواهید دید، تاکید من بر اجرای توافقنامۀ سیاسی خواست شخصی و فردی نمی‌باشد، بلکه این خواست مردم است.

به باور وی، ایستادگی مردم صفحه تازه‌ ای را ورق زده است؛ اما متأسفانه خواست‌ها و توقعات آن‌ها در دو سال اخیر بر آورده نشد.

عبدالله افزود: دوسال است که ما توهین شده ایم و افزود: به هیچکسی اجازه نمی‌دهیم که از اصطلاح مبارزه با فساد در برابر ما استفاده سیاسی کند.

او تصریح کرد: هنگام دیدار با رییس جمهور همه خواست‌های مردم را به صورت صریح مطرح خواهم کرد و اگر در ادامۀ راه با چالش و مشکل مواجه شویم دیگر تصمیم فردی نخواهم گرفت و شخصیت‌ها و نمایندگان کشور را جمع کرده و تصمیم خواهیم گرفت.

14046002_755270384615968_7003144781821467094_n

به عقیده وی، اگر کسی خواسته باشد، با سوء استفاده از حقوق بشر و حقوق زنان دست به کارهایی بزند، ما اجازه نخواهیم داد. اگر کسی حوصله، صبر و حکمت ما را به معنای فریب‌خوردن تصور کرده باشد، اشتباه می‌کند.

به گفته وی، امروز همۀ مردم افغانستان منتظر هستند که سرنوشت کشور به کجا می‌رود، با وجود مشکلاتی‌که در دو سال گذشته وجود داشت، شما بار دیگر اینجا هستید و این تعهد شما را به آرمان‌های جهاد و مقاومت و شهداء و مردم افغانستان نشان می‌دهد.

او گفت: تا زمانی ‌که فکر می‌کردم می‌توانم مشکل را بدون در میان گذاشتن آن با مردم حل کنم؛ درد و رنج را به تنهایی تحمل کردم. اما جایی رسید که ضروری بود مردم در جریان وضعیت قرار گیرند.

عبدالله تصریح کرد: امروز کار به جایی رسیده که باید شیوه و روش کار خویش را تغییر دهیم. چون بیشتر از این مردم توان تحمل وضعیت را ندارد.

رئیس اجرائیه گفت: خواست ما اجرای توافقنامۀ سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی است؛ زیادتر و کمتر از این چیزی نمی‌خواهیم، اجرای توافقنامۀ سیاسی ضامن بقا و ثبات کشور است.

او گفت: با وجود همۀ ملامت‌هایی‌که مطرح میشود، به حوصله، تحمل و صبر من در دوسال اخیر حتما نمره میدهید. برخی ها معترض هستند که چرا در جریان دو سال گذشته اعتراض نکردم اما حق بدهید که در دو سال باید با حوصله در گام بر می‌داشتیم.

عبدالله علاوه کرد: در دیدار با با شخصیت‌ها و رهبران سیاسی طی دو روز گذشته تأکید بر این موضوع بود که دیگر نباید در اجرای توافقنامۀ سیاسی لغزش وجود داشته باشد

وی تأکید کرد که ریاست و صدارت را با خواست‌ها و آرمان‌های مردم معاوضه نمی‌کند.

Author

About Author