رئیس اجرائیه حکومت افغانستان به مصر سفر می کند

عبدالله سفردکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان بنا به دعوت رسمی رئیس جمهور مصر، به این کشور سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مهاب نصر سفیر جمهوری مصر در افغانستان روز جمعه ( ۹ اسد) در دیدار با دکترعبدالله عبدالله، دعوت نامه رسمی جنرال عبدالفتاح السیسی رئیس کشورش را به او تقدیم کرد.

براساس اعلامیه خبری دفتر ریاست اجرائیه حکومت، در این دعوت نامه از رئیس اجرائیه کشور خواسته شده که به نمایندگی از دولت افغانستان در مراسم افتتاح رسمی کانال سوئز جدید که به تاریخ ۶ ماه آگست به اشتراک سران کشورهای اسلامی و جهان برگزار می‌گردد، اشتراک نماید.

سفیر مصر در این نشست تاکید نمود کشورش امیدوار است در جریان سفر زمینه همکاری‌های بیشتر در عرصه‌های علمی٬‌ اقتصادی و نظامی میان دو کشور فراهم گردد.

در همین حال دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور با ابراز تشکر از حکومت و مردم مصر٬‌ دعوت رئیس جمهور این کشور را برای اشتراک در مراسم پذیرفت و وعده نمود که برای تحکیم روابط میان دو کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان در این مراسم اشتراک می‌نماید.

رئیس اجرائیه با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی افغانستان به روابط با کشورهای اسلامی به ویژه مصر اهمیت فراوان قائل است٬ از همکاری در عرصه علمی و نظامی میان دو کشور تقدیر نموده٬ خواهان گسترش هرچه بیشتر این روابط گردید.

Author

About Author