دیپلمات های اروپایی برای گفتگو و حفظ برجام به آمریکا میروند

انگلیس، آلمان، و فرانسه برای حفظ توافق هسته ای تیم مشترکی برای سفر به واشنگتن و گفتگو با قانونگذاران آمریکایی تشکیل داده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، متحدان اروپایی نزدیک آمریکا که پس از ماه‌ها لابی‌گری و تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حال ناامید شدن از این روند هستند، یک تیم مشترک برای سفر به واشنگتن در روزهای آینده تشکیل داده‌اند.

این دیپلمات های ارشد اروپایی که خواستار ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای است بدون دعوت به واشنگتن خواهند رفت تا با مقامات ارشد آمریکایی در این زمینه گفتگو کنند.

این منبع آگاه که از یکی از این کشورها است گفت که اعضای تیم قرار است روزهای پنج‌شنبه و جمعه با اعضای کنگره، مقامات وزارت خارجه آمریکا و در صورت امکان کاخ سفید دیدار کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این دیدارها در ادامه تلاش کشورهای اروپایی عضو توافق هسته‌ای برای فشار بر آمریکا است. پیش از این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه انگلیس نیز برای دفاع از توافق هسته‌ای و مواجهه با خصومت رییس‌جمهور ترامپ با این توافق به آمریکا سفر کردند. ترامپ پس از آنکه در ماه اکتبر از تایید توافق با ایران سر باز زد، سرنوشت آن را به دست کنگره سپرد و گفت که خواهان اصلاح و تغییر بندهای کلیدی توافق هسته‌ای است.

موضع وی واکنش‌ حامیان توافق هسته‌ای به ویژه اروپایی‌ها که خواهان حفظ آن هستند را در پی داشته است. آنها معتقدند که توافق با محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های این کشور منافع امنیتی برای جهان در پی داشته است.

کشورهای اروپایی نگرانند که اگر آمریکا فشارها بر ایران را همانگونه که کاخ سفید برای آن تلاش می‌کند افزایش دهد منجر شود که ایران از توافق کناره‌گیری کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *