دیوارنگاری اعتراضی، بوسه ترامپ و نتانیاهو روی دیوار حائل بین بیت اللحم و اسرائیل

یک طراح گرافیتی در شب با نور موبایل تصویری از دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل را بروی دیوار حائل کشیده است و قصد او به سخره گرفتن و انتقاد از روابط اسرائیل و امریکا است.

یک تصویر گرافیتی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل را در حال بوسیدن یک‌دیگر کشیده است.

دیوار حائل بین بیت اللحم و اسرائیل تبدیل به نمایشگاهی از هنر اعتراضی شده است. دو گرافیتی بزرگ دیگر هم از این هنرمند بر روی این دیوار وجود دارد.

اسرائیل کار ساخت دیوار حائل را در سال ۲۰۰۲ میلادی آغاز کرد. هدف از ساخت آن در کرانه باختری رود اردن، جداسازی مناطق فلسطینی نشین از شهرکهای یهودیان، و منزوی کردن بیشتر فلسطینی بوده است. دولت اسرائیل می گوید که این دیوار را به دلایل امنیتی ساخته است.

این دیوار نگار با نام مستعار «لاش ساکس» فعالیت می‌کند بخاطری که هویتش مشخص نشود موقع طراحی چهره خود را پوشانیده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از یورونیوز « طراح دیوار نگار بوسه بین رهبران اسرئیل و ایالات متحده آمریکا با طعنه به روابط دو کشور، از موضع آنها نسبت به فلسطین انتقاد کرده است. هنرمند استرالیایی می گوید امیدوار است این اثر توجه مردم را به فلسطینی هایی که در «زندان خانگی» هستند جلب کند.»

هنرمند استرالیایی می گوید که ساخت دیوار خودش پیام است. او می گوید: «نیازی نیست بطور مستقیم بنویسیم “ فلسطین را آزاد کنید” . ساخت این دیوار خودش پیامی است که مردم آن را نادیده می گیرند.»

این دیوار نگار توجه عابران و گردشگران را به خود جلب می کند و عده ای با آن عکس سلفی می گیرند.

در یکی از این نقاشی ها ترامپ در حال بوسیدن و بغل گرفتن برج دیده بان در گوشه دیوار است.

در نقاشی دیگر، ترامپ در حالیکه «کیپا» (کلاه مذهبی کوچک یهودیان) به سر دارد، با دست دیوار را لمس می کند. در این گرافیتی، نوشته شده است: «برایت برادری می سازم» که اشاره به ایده رییس جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار بین در مرز مکزیک است.

دیوارنگاری یا گرافیتی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها یا هر مکان عمومی‌ای که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد، اخیرن در کشورهای جهان از این هنر بخاطر اعتراض‌ها و آگاهی دهی استفاده می‌کنند که در افغانستان هم این هنر رشد چشم‌گیر داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *