دیدار وزیرخارجه باسفیر پاکستان و مقامات ترکمنستان

ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه کشورمان با سفیر جدیدپاکستان و رئیس شورای وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید ابرار حسین سفیر جدید پاکستان مقیم کابل بود که تازه معرفی شده و روز گذشته رئیس جمهورکرزی اعتماد نامه وی در ارگ ریاست پذیرفت.

آقای عثمانی در دیدار با سفیر جدید پاکستان از روابط دوستانه و برادرانه میان دوکشور یادکرد و گفت:”مردمان دوکشور دوست و برادر افغانستان و پاکستان دارای مشترکات فراوان تاریخی، دینی و فرهنگی بوده و مردم افغانستان از میزبانی مردم پاکستان در دوران جهاد مردم افغانستان سپاسگزار استند”.

وزیر خارجه همچنان گفت :”همکاری ها میان دوکشور در ساحات مختلف اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی باید تقویت گردد زیرا نه تنها به سود دوکشور بوده بلکه به نفع تمام کشور های منطقه خواهد بود”.

آقای عثمانی تروریزم را دشمن مشترک افغانستان و پاکستان دانسته و ابراز امیدواری کرد تا با مبارزه مشترک هردوکشور بتوانند این مشکل را مهار سازند.

همچنین سفیر جدید پاکستان برای افغانستان گفت: امیدوارم تلاشهای من در جهت تقویت و گسترش هرچه بیشتر روابط موجود میان دوکشور مؤثر واقع گردد”.

همچنان ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه با رشید مرادوف معاون رئیس شورای وزیران و وزیر امور خارجه ترکمنستان که جهت اشتراک در جشن بین المللی نوروز و دیدار با مقامات افغانستان وارد کابل شده، دیدارکرد.

در این دیدار پیرامون موضوعاتی که قبلاً از جانب وزیر امور خارجه افغانستان در سفر به ترکمنستان در مورد ایجاد مسیر ترانزیتی میان افغانستان و بحیره سیاه از طریق ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان مطرح شده بود، بحث و گفتگو صورت گرفت.

آقای عثمانی در مورد سفر هایش که بعد از سفر ترکمنستان به آذربایجان و گرجستان صورت گرفت، معلومات ارایه نموده، گفت :”خوشبختانه پیشنهاد افغانستان مبنی بر ایجاد مسیر ترانزیتی اتصال افغانستان به بحیره سیاه از طریق ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان  و راه اندازی نشست چهارجانبه افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان به سطح وزرای امور خارجه چهار کشور مورد تأیید و استقبال مقامات کشور های یادشده قرار گرفت”.

آقای مرادوف از سفر به افغانستان و فرصت اشتراک در جشن بین المللی نوروز در کابل ابراز خرسندی نموده، گفت :”در افغانستان و ترکمنستان فرصت های زیادی برای تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های اقتصادی، تجارتی و ایجاد مسیر های ترانزیتی وجود دارد و ترکمنستان حاضر است در این زمینه ها با افغانستان از نزدیک کار کند”.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *