دیدار وزیرخارجه سوریه با رئیس جمهور روسیه

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه برای اولین بار از زمان آغاز بحران سوریه با رئیس جمهور روسیه در تفرجگاه سوچی ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار پوتین و معلم بحران سوریه و طرح استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به دمشق را بررسی کردند که راجع به برقراری آتش‌بس در چندین نقطه از سوریه و امکان حمایت روسیه از نظام بشار اسد در مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه را مثبت خواند و تاکید کرد: پوتین همواره در تصمیم خود برای ادامه همکاری با بشار اسد اصرار می‌ورزد و روسیه یکی از هم‌پیمانان مهم استراتژیکی کشور ماست.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار پوتین و معلم شرکت داشت.

لاوروف با تاکید براینکه، تلاش‌ها برای براندازی نظام سیاسی در سوریه به واسطه تروریست‌ها امری ردشدنی است، گفت: مسکو و دمشق بر عدم اعمال زور برای حل بحران سوریه توافق نظر دارند.

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای سوری‌اش تاکید کرد: مسکو به حمایت‌ها از دمشق برای مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.

وی همچنین تصریح کرد: دو کشور طرح فرستاده سازمان ملل به سوریه را درباره توقف درگیری‌های در مناطقی از دمشق از جمله حلب تایید می‌کند و مسکو آماده مذاکرات سوری برای حل بحران است.

لاوروف طی دیدار خود با ولید المعلم اعلام کرد که طرح استفان دی‌میستورا در کاهش جنایات و آمار قربانیان در جنگ داخلی سوریه مؤثر خواهد بود.

لاوروف ضمن انتقاد از عدم همکاری امریکا با سوریه در جنگ علیه داعش افزود: عقب‌نشینی‌های امریکا از مواضع خود اصلاً مناسب نیست چرا که رهبری سوریه از طریق نابودی سلاح‌های شیمیایی خود، حسن نیتش را ثابت کرد.

وزیر خارجه روسیه نسبت به تلاش امریکا برای تغییر نظام سوریه آن هم تحت عنوان مبارزه با تروریسم هشدار داد و افزود: حملات هوایی ائتلاف علیه داعش مطابق قوانین بین‌المللی نیست.

پیشتر مسئولان روس اعلام کرده بودند که مسکو قصد دارد پیشنهاد میزبانی برای مذاکرات صلح جدید میان نظام سوریه و گروه‌های مخالف را بدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *