دیدار مقام های اطلاعاتی افغانستان و پاکستان

size0مقام های امنیتی و اطلاعاتی افغانستان و پاکستان اواخر هفته روان برای اعتماد‌سازی بیشتر و همکاری مشترک با یکدیگر دیدار و مذاکره می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است این دیدار تا چهار روز دیگر یعنی ۱۵ دلو (۴فبروری) بین مقام های ریاست امنیت ملی افغانستان و پاکستان در شهر اسلام آباد برگزار شود.

رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که مسعود اندرابی، سرپرست امنیت ملی افغانستان و رضوان اختر، رئیس سازمان اطلاعات پاکستان در این دیدار حضور خواهند داشت.

گفتنی است که ایالات متحده امریکا مقدمات این مذاکره و دیدار را فراهم کرده و چین نیز اقدامات لازم برای اولین دور این مذاکرات را مساعد نموده است.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، قرار شده نمایندگان سازمان ‌های اطلاعاتی امریکا و چین نیز در این مذاکرات شرکت داشته باشند.

این در حالی است که نماینده گان افغانستان، پاکستان، امریکا و چین برای مذاکره با طالبان در مذاکرات چهارجانبه نیز در حال رایزنی با یکدیگر هستند.

اما گفته می شود که مذاکرات مقام های اطلاعاتی دو کشور هیچ ارتباطی به مذاکرات چهارجانبه صلح ندارد؛ اما می تواند این روند را تسهیل ببخشد.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده بود که امکان دسترسی و ارتباط با زندانیان، پیگیری پرونده‌ محکومین و همچنین رسیدگی به مشکلات زندانیان در دیدار مقامات افغانستان و پاکستان پیگیری خواهد شد.

Author

About Author