دیدار معین سیاسی وزارت خارجه با سفیر ایران در کابل

ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان عصر امروز (سه شنبه) با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو طرف در مورد موضوعات مختلف از جمله سفر رئیس جمهورکرزی به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک و نگرانی دولت افغانستان از اظهارات اخیر ابراهیم رحیم پور معین وزارت امور خارجه ایران صحبت و تبادل نظر نمودند.

در این دیدار معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات اخیر ابراهیم رحیم پور معین وزارت خارجه ایران در خصوص انتخابات و عقد موافقتنامه امنیتی و دفاعی افغانستان و ایالات متحده گفت “همانگونه که ما در رابطه به مسایل داخلی سایر کشور ها اظهار نظر نکرده ایم، توقع داریم تا آنان نیز اصول و موازین پذیرفته شده را رعایت کنند“.

آقای احمدی همچنان افزود که افغانستان خواهان روابط نیک با همه کشورها بشمول جمهوری اسلامی ایران بوده و در روابط خویش با جهان، منافع ملی کشور را در نظر گرفته و به صورت مستقلانه تصمیم می گیرد.

معین سیاسی وزارت خارجه افزود که حکومت افغانستان در رابطه به موافقتنامه امنیتی و دفاعی با ایالات متحده، مشوره نمایندگان مردم در لویه جرگه مشورتی را در نظر می گیرد و همان گونه که از مفاد این موافقتنامه هویداست، این موافقتنامه تهدیدی را متوجه همسایه ها نخواهد ساخت.

با این محمد رضا بهرامی سفیر جهموری اسلامی در کابل اظهارات آقای رحیم پور را نظر و موقف وزارت خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران ندانسته اظهار داشت که مساله انتخابات شامل مصاحبه نبوده و خبرنگاری که این مصاحبه را بارحیم پور انجام داده است صحبت  های موصوف را تحریف نموده و رسانه یی ساخته است .

آقای بهرامی وعده داده است که این مساله را با مقامات کشورش شریک خواهد ساخت .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *