دیدار فرستاده ویژه رهبر انقلاب ایران با آیت الله محسنی

فرستاده ویژه رهبر انقلاب ایران در دیدار با آیت الله محسنی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان از خدمات ارزنده وی در تقریب مذاهب قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آیت الله دکتر قمی در راس یک هیئت عالی رتبه از دفتر رهبر انقلاب ایران؛ برای عیادت و بررسی وضعیت صحی و سلامتی آیت الله محسنی امروز (۱۷سرطان) به کابل آمد.

فرستاده ویژه آیت الله خامنه ای، از خدمات ارزنده آیت‌ الله محسنی در تقریب مذاهب و تأسیس مراکز علمی ـ آموزشی قدردانی کرده و گفت: «حضرت آیت‌ الله، شخصیت شناخته شده در سراسر جهان اسلام است و ایشان، فراتر از مرزهای افغانستان می باشند».

آیت الله قمی افزود که آیت الله محسنی همواره در نشست ‌های بزرگ اسلامی، مسلمانان جهان بویژه افغانستان را به برادری و اخوت دعوت نموده و در تقریب مذاهب در افغانستان، منطقه و جهان کارهای موثری انجام داده است.

وی تصریح کرد «اقداماتی که ایشان را اکنون به یک شخصیت فرا قومی، زبانی و جغرافیایی تبدیل کرده است، همین کارکردهایشان بوده است».

فرستاده ویژه رهبر انقلاب ایران؛ نقش آیت الله محسنی را در اسلامی سازی نظام افغانستان، تأسیس شورای علمای شیعه، تأسیس شورای اخوت اسلامی، تأسیس حوزه علمیه خاتم النبیین (ص)، تأسیس دانشگاه خاتم النبیین (ص) و ده‌ ها مورد دیگر ستود و گفت که کارکردهای ایشان هیچ‌ گاه در تاریخ فراموش نخواهد شد.

در عین حال، آیت الله محسنی از رهبر انقلاب ایران ابراز تشکر و قدردانی کرده و برای آیت الله خامنه ای، صحت و سلامتی آرزو کرد.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و شورای اخوت اسلامی چندی پیش برای معاینات صحی به آلمان رفته بود و دو روز پیش دوباره به کابل برگشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *