دیدار روحانی با سرانی برخی از کشور ها/ برنامه برای دیدار ترامپ ندارد

رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس جمهور ترکیه دیدار و خصوص تحولات اخیر در منطقه بحث و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حایشه مجمع عمومی سازمان ملل عصر روز گذشته ۲ میزان با هم دیدار و در خصوص تحولات اخیر در منطقه تبادل نظر کردند.

روحانی در جریان این سفر ضمن دیدار با مدیران رسانه های آمریکایی، مصاحبه با شبکه ام بی سی  در مراسم بزرگ داشت نلسون ماندیلا نیز اشتراک کرد.

رئیس جمهور ایران در این سفر ضمن ملاقات با رئیس جمهور ترکیه با تراز می نخست وزیر انگلیس و اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی نیز دیداری داشت.

با این وجود حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی، گفت برنامه‎ای برای دیدار با ترامپ ندارد و اساسا رئیس جمهوری آمریکا شرایطی را بوجود نیاورده که فضای چنین دیداری ایجاد شود.

این در حالی است که روحانی برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر روز یکشنبه اول میزان ایران به قصد  نیویورک کرد.

او در دومین روز حضورش در آمریکا  با رئیس جمهوری کوبا، مدیر صندوق بین المللی پول، رئیس کمیته بین المللی المپیک و رئیس اجرایی دولت افغانستان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *