دیدار رئیس جمهور فرانسه با نمایندگان کردهای سوریه

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه برای نخستین بار با نمایندگان اصلی سازمان کردهای سوریه از جمله شاخه نظامی آن که در کوبانی جهادی ها را شکست داد، دیدار کرد.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه برای نخستین بار با نمایندگان اصلی سازمان کردهای سوریه از جمله شاخه نظامی آن که در کوبانی جهادی ها را شکست داد، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان کردهای سوریه روز دوشنبه اعلام کرد گفتگوی اولاند با نمایندگان کرد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه جریان داشت، به نزدیک شدن روابط با فرانسه اختصاص داشت.

صالح مسلم، رئیس سازمان کردهای سوریه اعلام کرد دو زن به نامهای آسیه عبدالله یکی از رؤسای سازمان کردهای سوریه و نسرین عبدالله، فرمانده واحدهای دفاع مردمی، شاخه نظامی سازمان کردهای سوریه، در جریان دیدار با رئیس جمهور فرانسه، تشکیلات خود را معرفی کردند.

مسلم افزود جهان شناختن کردها را در سیمای حقیقی آنها آغاز کرده است و به ویژه اذعان می کند که ما تنها نیرویی بودیم که در برابر داعش مقاومت کردیم.

در ۲۶ جنوری شاخه نظامی سازمان کردهای سوریه بعد از چهار ماه نبرد دشوار کوبانی را از داعش پس گرفت. در این نبرد شورشیان سوریه و به ویژه حملات هوایی ائتلاف بین المللی نیز از مبارزان کرد حمایت می کرد.

آسیه عبدالله در گفتگویی مطبوعاتی در جریان گفتگو با رئیس جمهور فرانسه به ” پیروزی کردها در کوبانی” و نیاز آنها به سلاح برای شکست دادن داعش اشاره کرد.

وی افزود: ما همچنین درباره ضرورت گشودن دالانی برای ارسال کمک ها به کوبانی که در میان مرز ترکیه و مناطق تحت اشغال جهادی ها قرار گرفته است، گفتگو کردیم.

آنکارا سازمان کردهای سوریه و حزب کارگران کردستان ترکیه را که از سال ۱۹۸۴ به عملیات چریکی در ترکیه مبادرت می کند، جنبش تروریستی می داند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *