دیدار رئیس جمهور با وزیر داخله اسبق پاکستان در کابل

حامدکرزی رئیس جمهوری کشورمان با آفتاب احمد خان شیرپاو رهبر حزب قومی وطن و وزیر اسبق داخله کشور پاکستان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  این دیدار که عصر روز گذشته (۲۶ اسد) در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، هر دو جانب در ارتباط به بهبود روابط و همکاری های دوجانبه میان دو کشور صحبت کردند.

رئیس جمهور کشورمان و آفتاب احمد خان شیرپاو در مورد اینکه هر دو کشور چگونه می توانند با تهدیدات مشترک امنیتی در همکاری با همدیگر مبارزه مشترک نمایند، نیز بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار آفتاب احمد خان شیرپاو اظهار امیدواری کرد که سفر آیندهء رئیس جمهور کرزی به پاکستان موفقیت آمیز باشد و نتایج مثبتی را برای هر دو کشور در قبال داشته باشد.

قرار است رئیس جمهور کرزی در اخیر ماه اگوست یعنی طی کمتر از دو هفته دیگر یک سفر رسمی به کشور پاکستان داشته باشدو

موضوع سفر رئیس جمهورکرزی به پاکستان از دو ماه به این مطرح است اما دولت افغانستان به دلیل اینکه مقامات دولتی پاکستان به تعهدات خود در قبال مبارزه با تروریزم پابند نبوده شاکی است و بارها کرزی اعلام کرده تا زمانی که آجندای سفرش به پاکستان مشخص نشود به آن کشور سفر نخواهد کرد.

به دنبال تماس های مکرر مقامات پاکستان و سفر های آنان به کابل رئیس جمهور کرزی را وادار به سفر رسمی سه روزه به پاکستان کرده و قرار است بزودی ( ۴ سبنبله) رئیس کرزی برای گفتگو و رایزنی ها در باره پروسه صلح افغانستان و مبارزه با تروریزم وارد اسلام آباد شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *