دیدارکرزی، با هیات مشترک کانگرس و مجلس سنای امریکا

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با هیات مشترک کانگرس و مجلس سنای امریکا به ریاست خانم کیلی آیوت، در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که قبل از امروز(شنبه دوم حمل) انجام شد، هر دو جانب در مورد موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا، موضوع رهایی زندانیان بگرام، مسایل منطقوی بخصوص جریانات اخیر در اوکراین و کریمیا، بحث و تبادل نظر نمودند.

هیات مشترک کانکرس و سنای امریکا خواهان امضای هر چه زودتر موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا گردید و در ارتباط به رهایی برخی از زندانیان از زندان بگرام خواستار تجدید نظر موقف افغانستان در این رابطه شد.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارتباط به موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا گفت که موقف افغانستان در این رابطه روشن است و پیش شرط های ما از جمله آغاز عملی پروسه صلح، تامین صلح و ثبات و احترام به تمامیت ارضی افغانستان  هنوز هم پا برجا می باشد.

رئیس جمهور افزود که من می خواهم این اطمینان را حاصل نمایم که با امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا تهداب درستی را برای امنیت و ثبات آینده افغانستان گذاشته ام.

حامد کرزی در مورد رهایی زندانیان افغان از زندان بگرام گفت که رهایی این زندانیان به اساس فیصله ارگان های عدلی، قضایی و امنیتی کشور و عدم موجویت اسناد و شواهد اثبات جرم، صورت می گیرد.

در این دیدار همچنان هر دو جانب در ارتباط به مسایل منطقوی بخصوص الحاق کریمیا و سیواستوپول به فدراسیون روسیه گفت که افغانستان تصمیم مردم کریمیا را به اساس اصل حق خود ارادیت ملت ها  و حق تعیین سرنوشت توسط آنها احترام می گذارد.

وی افزود که مردم کریمیا تصمیم خود را در ریفراندومی که اخیراً در کریمیا صورت گرفت، اتخاذ کردند و کریمیا جزء خاک روسیه می باشد که ما به آن احترام داریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *