دو قطعنامه در باره سوریه تصویب شد

n00004449-tاعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه با تصویب دو قطعنامه درباره سوریه، اتهام های قبلی علیه ایران، روسیه و سوریه را تکرار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قطعنامه اول با مطرح کردن ادعاهای بی‌پایه «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه و متحدانش، به ویژه ایران و روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان سوریه متهم می کند.

در این قطعنامه ادعا شده است: بخش اعظم غیرنظامیانی که در درگیری‌های سوریه کشته شده‌اند توسط دولت سوریه و متحدانش، به ویژه فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران و نوابین ایران، از جمله حزب‌الله به قتل رسیده‌اند.

این قطعنامه با متهم کردن دمشق به شکنجه، قتل عام و استفاده از سلاح‌های شیمیایی از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته از ایده تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای تعقیب مرتکبان جنایت‌های جنگی در سوریه حمایت کند.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفته تشکیل چنین دادگاهی حامل این پیام به مردم سوریه است که آنها تنها نیستند.

این ادعاها در حالی مطرح شده که اسناد زیادی نشان می‌دهند حمایت‌های واشنگتن و برخی از متحدان منطقه‌ای این کشور از گروه‌های تروریستی در سوریه عامل اصلی ایجاد جنگ داخلی در این کشور خاورمیانه پس از آغاز ناآرامی‌ها در مارچ سال ۲۰۱۱ بوده است.

قطعنامه دیگری که کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان روز چهارشنبه به تصویب رساند مدعی است جرایم داعش علیه مسیحی‌ها و سایر اقلیت‌های مذهبی و قومی، مصداق جنایت جنگی، جرم علیه بشریت و نسل‌کشی هستند.

Author

About Author