دو روز به رسم عزا بیرق افغانستان به حالت نیمه برافراشته

رئیس جمهور کرزی در جلسه مشورتی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور در ارگ ریاست جمهوری، پیشنهاد دو روز عزا و ساخت یک مسجد در ساحه پلچرخی کابل برای ارج گذاری به شهدای سال ۱۳۵۷و ۱۳۵۸ داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این جلسهء مشورتی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور در ارتباط به انتشار نامهای نزدیک به ۵۰۰۰ قربانی که در سالهای ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ توسط  اگسا یا سازمان استخبارات رژیم کمونستی به شهادت رسیده اند،  برگزار شد.

در این جلسه، پس از غور و بررسی همه جانبه فیصله شد تا بتاریخ ۸ میزان سال روان مراسم فاتحه خوانی  بخاطر دعا به روان پاک این شهدا و سایر شهدای شناخته شده و گمنام کشور، در سرتاسر افغانستان برگزار گردید، بیرق کشور به رسم عزا برای دور روز به حالت نیمه برافراشته در آورده شود.

همچنان در این جلسه فیصله شد تا بخاطر ارجگذاری و یاد بود از شهدای کشور، یک باب مسجد  و یک بنای یادبود در ساحه پلچرخی شهر کابل اعمار گردد.

در این جلسهء حضرت صبغت الله مجددی، مارشال محمد قسیم فهیم، استاد محمد کریم خلیلی، الحاج فضل هادی مسلم یار، صلاح الدین ربانی، هدایت امین ارسلا، استاد نعمت الله شهرانی، پوهاند گلرحمن قاضی، مولوی قیام الدین کشاف، محمد اسماعیل خان، عبدالهادی ارغندیوال، سترجنرال عبدالرحیم وردگ، استاد محمد محقق، وحید الله سباوون، استاد محمد اکبری و ضرار احمد مقبل حضور داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *