دونالد ترامپ در صد روز نخست کارش ۴۸۸ دروغ گفته است

یک روزنامه امریکایی گزارش داده است که “دونالد تارمپ” رئیس‌جمهور امریکا در صد روز نخست دوره ریاست‌جمهوری خود حدود ۴۸۸ ادعای دروغ یا اظهارات گمراه کننده مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بخش «حقیقت یاب» روزنامه واشنگتن‌پست لیستی از تمامی اظهارات دروغین یا گمراه‌کننده‌ای که ترامپ در یکصد روز ریاست‌جمهوری‌ خود مطرح کرده، تهیه کرده است.

طبق این آمار و ارقام، شمار ادعاهای دروغین یا گمراه‌کننده دونالد ترامپ در این دور زمانی معادل ۴۸۸ می‌باشد که به این مفهوم است وی در این مدت به طور میانگین روزانه ۴.۹ ادعای دروغین در روز مطرح کرده است.

تعداد روزهایی که ترامپ بدون مطرح کردن ادعای دروغین گذرانده معادل ۱۰ روز است که در ۶ روز از این ۱۰ روز، رئیس‌جمهور در املاک خود در حال گلف بازی کردن بوده است.

شمار روزهایی که رئیس‌جمهور امریکا معادل ۲۰ یا تعداد بیشتر ادعای دروغین مطرح کرده است، حدود چهار روز بوده است.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور امریکا در ۲۹ آپریل در یکصدمین روز از ریاست‌جمهوری‌اش ۱۹ ادعای دروغین مطرح کرده است که البته این تعداد شامل دروغ‌هایی که در مصاحبه ۳۰ آپریل با برنامه « Face the Nation» شبکه سی بی اس مطرح کرده است، نمی‌شود.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، گرچه رئیس‌جمهور امریکا به مطرح کردن ادعاهای جنجالی در شبکه توییتر معروف است اما اکثر اظهارات دروغین خود در مقابل خبرنگاران و در اظهاراتش که به صورت متن نوشته نشده است، می‌گوید.

این گزارش می‌افزاید که مصاحبه‌ها، منبع مهم دیگری هستند که ادعاهای دروغین ترامپ در آنجا مطرح می‌شود زیرا رئیس‌جمهور امریکا به نکات و اظهاراتی که در گذشته مطرح کرده است، تکیه می‌کند و این در حالی است که این ادعاها صحت ندارد.

واشنگتن‌پست ادامه داد، این مسئله موجب شده است که ترامپ به نوعی در میان سیاستمداران منحصر به فرد باشد زیرا بسیاری از سیاستمداران بعد از آنکه مشخص می‌شود ادعایی صحت ندارد، آن را رها می‌کنند اما ترامپ بارها و بارها همان ادعاهای نادرست را تکرار می‌کند.

طبق این گزارش، در دستکم ۱۵ مراسم، ترامپ با افتخار مدعی شد که شخصاً در خصوص کاهش قیمت ۶۰۰ تا ۷۲۵ میلیون دالری سفارش جنگنده‌های «اف ۳۵» شرکت لاکهید مارتین مذاکره کرده است ولی بعدها مشخص شد که شرکت لاکهید مارتین از قبل قصد داشته قیمت‌هایش را کاهش دهد و در ماه دسامبر اعلام کرده بود که قیمت‌های بسته بعدی ۹۰ هواپیما حدود ۶ الی ۷ درصد کمتر از سفارشات قبلی است.

این گزارش در مثال‌هایی که به آن اشاره کرده بود، نیز آورد که ترامپ به طور مداوم و حدود ۱۷ مرتبه مدعی شده بود که طرح خدمات درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» شکست خورده است یا اینکه در آستانه فاجعه یا دچار مشکل جدی است اما این در حالی است که دفتر بودجه کنگره اعلام کرده است که تبادلات اوباماکر در حال از بین رفتن نیست و برای یک آینده قابل پیش‌بینی می‌تواند به صورت ثابت باقی بماند.

این گزارش با اشاره به مثال‌های دیگری که اثباتی بر ادعاهای دروغین ترامپ بود در پایان نوشت که این تازه آغاز کار است، بهتر است خوشبین باشیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *