دومین پرونده فساد مالی در حیرتان

مقامات ریاست مبارزه  با فساد اداری می گویند بررسی های این اداره نشان می دهد که تخطی هایی از سوی کارمندان اداره فواید عامه در گمرک بندری حیرتان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  شمس الله جاوید رئیس اداره مبارزه علیه فساد اداری، غیر فعال بودن ترازوها برای کنترل وزن موترهای بلند بار، گرفتن پول و استفاده جویی از مردم بخش از این تخطی هاست که کارمندان این اداره در گمرک حیرتان مرتکب شده اند.

به گفته وی، پرونده کسانی که در اداره فواید عامه بندر حیرتان و بخش های دیگر از شمال افغانستان در فساد اداری دست داشته اند تکمیل شده است.

آقای جاوید همچنان وزارت فواید عامه را به کم کاری و عدم نظارت بر ترازوها و جاده ها متهم می کند او می گوید بی توجهی مسئولان این وزارتخانه به رفت و آمد موترهای بلندبار و استخدام افراد ناکار آمد سبب از بین رفتن جاده ها به ویژه در زون شمال شده است.

در همین حال ظفر رئیس فواید عامه زون شمال گفته که تعداد کارمندان اداره فواید عامه که در گمرک حیرتان ایفای وظیفه می کنند اندک است و ممکن است در قسمت وارد و خارج شدن موترهای بلند بار کم کاری یا فساد صورت گرفته باشد.

آقای ظفر می گوید در بعضی از مسیرها با مشکل نبود ترازو مواجه اند اما با این حال اداره فواید عامه برای دستگیر کردن افراد مفسد با اداره مبارزه علیه فساد اداری همکاری می کند.

به گفته او از دو ماه به اینسو گروهی برای نظارت در دو راهی حیرتان توظیف شده و کارمندان اداره مبارزه با فساد اداری هم شامل آنان استند.

این درحالیست که هفته پیش اداره عالی مبارزه با فساد اداری در شمال افغانستان مدیر خدمات بندری حیرتان را به سو استفاده و حیف و میل کردن صدها تن آرد کمک شده روسیه کرد و دستور بازداشت او را داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *