دومین واحد پولیس ۱۱۹در ولایت بلخ ایجاد شد

دومین واحد پولیس ۱۱۹ به طور رسمی در چوکات فرماندهی پولیس ولایت بلخ ایجاد شد و قبل از این واحد پولیس ۱۱۹ فقط در شهر کابل فعالیت داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورماینه، مسوولان امنیتی در ولایت بلخ گفته اند که با فعال شدن این واحد پولیس،  ارتباط میان مردم و نیروهای امنیتی بیشتر خواهد شد و شهروندان ولایت بلخ می‌توانند با دایر کردن شمار ۱۱۹ از تلفن‌ همراه شان بطور رایگان به این مرکز  در تماس  شده و با نیرو های امنیتی همکاری کنند.

همایون عینی، رئیس پولیس ۱۱۹ وزارت امور داخله کشور تاکید کرد که با ایجاد پولیس ۱۱۹ در کابل تاکنون از صدها رویداد دل‌خراش تروریستی و آتش سوزی‌های خطر ناک جلوگیر شده و امید می‌رود که شهروندان  ولایت بلخ نیز از این وسیله استفاده کرده و با پولیس و نیروهای امنیتی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

همچنین محمد ظاهر وحدت، معاون والی ولایت بلخ  در مراسم افتتاح پولیس ۱۱۹ در ولایت بلخ،  گفت که شهروندان باید در مواقع اضطراری و زمانی که با خطر مواجه می‌شوند از این شماره استفاده کنند و نباید از این شماره سو استفاد شود.

از سوی هم پاسوال عبدالرحمان رحیمی، قومندان  امنیه بلخ می‌گوید که در حال حاضر تنها دارندگان سیم‌کارت شبکه مخابراتی افغان بیسم می‌توانند با پولیس ۱۱۹ به تماس شوند.

وی گفت که قرار است امکاناتی فراهم شود تا مردم بتوانند از سایر شبکه‌های مخابراتی نیز با پولیس ۱۱۹ در تماس شوند، در حال حاضر  واحد پولیس ۱۱۹ تنها در ولایات کابل و بلخ آغاز به کار کرده اند.

مقام‌ها در وزارت داخله کشور گفتند که واحد پولیس۱۱۹ به زودی در ولایت‌های هرات و قندهار تاسیس خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *