دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و کلینتون

دومین مناظره انتخاباتی “دونالد ترامپ” و “هیلاری کلینتون”ساعت ۹:۳۰ به وقت لوئیزیانا برگزار شد. مناظره ای که مورد توجه بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، در این مناظره برخلاف مناظره قبلی دو نامزد با هم در هنگام ورود به صحنه قول ندادند. در این مناظره زن و دختر ترامپ نیز حضور داشتند.

در این مناظره گرداننده ها هیچ سوالی را مطرح نکرده بلکه تنها آنجا را اداره میکردند و تنها کسانی که در آنجا حضور داشتند که حدود ۹۰۰ تن بودند سوالات خود را مطرح کردند.

این مناظره با سوال یکی از حاضران از هیلاری کلینتون آغاز گردید. وی از هیلاری پرسید: آیا شما برای جوانان امروزی الگوی مناسبی هستید؟

هیلاری کلینتون گفت در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری باید به کودکان احترام و کمک به ارتقا را بیاموزند.

دونالد ترامپ نیز در جواب این سوال گفت: با هیلاری کلینتون موافق هستم و علت نامزدی ام در انتخابات ریاست جمهوری این است که از دیدن وقوع اتفاقات احمقانه در کشورم خسته شده ام.

وی در ادامه حمله به سیاست های کلینتون را آغاز کرده و گفت برجام توافقی یک جانبه خوانده و گفت این توافق به “کشور پیشرو در حمایت از تروریسم ” ۱۵۰ میلیارد دالر پول داده است.

سوال دوم مناظره در خصوص انتشار ویدیویی از اظهارات ترامپ درباره زنان پرسیده شد.

ترامپ در پاسخ به این سوال گفت: بابت چنین اظهارات از خانواده ام و مردم امریکا عذر می خواهم، از آن شرمسار بوده و به آن افتخار نمیکنم.

وی افزود: من احترام زیادی به زنان دارم، سپس موضوع را طرف داعش کشیده و گفت باید در مورد موضوعات مهم تر صحبت کنیم.

ترامپ در پاسخ به سوال در مورد سوریه گفت: من عملکرد اوباما و هیلاری کلینتون را درباره سوریه قبول ندارم. گرچه من اسد را دوست ندارم اما اکنون او با روسیه و ایران در حال کشتن داعشی ها هستند.

دونالد ترامپ در بخشی از این مناظره موضوع ایمیل های کلینتون را مطرح کرده و او را به افشای اسرار محرمانه متهم کرد.

ترامپ هیلاری را تهدید کرد در صورتی که به کاخ سفید راه یابم به لوی سارنوالی دستور خواهم داد تا درباره این ایمیل ها تحقیق کرده و تو را به زندان می فرستم.

ترامپ در پاسخ به سوال درباره برنامه اش در رابطه به اسلام هراسی گفت: مسلمانان باید مشکلاتی را که می بینند گزارش دهند در غیر این صورت حوادث ناگواری رخ خواهد داد و قبل از حل این مشکل باید نام آن به درستی گفته شود و نام آن “تروریسم اسلامی” است.

هیلاری کلینتون در جواب این سوال گفت: لازم است تا مسلمانان بخشی از این کشور باشند و همچنین او خواستار مقابله با داعش با ائتلافی متشکل از کشورهای اسلامی می باشد. او گفت اظهارات ترامپ هدیه ای به داعش است.

کلینتون در ادامه ترامپ را به فرار مالیاتی متهم کرد.

ترامپ هم گفت: من این کار را کرده ام همانگونه که وارن بافت،  جورج سوروس و بسیاری از افراد دیگر که به کلینتون پول می دهند و این کار را میکنند.

در آخر مناظره شخصی پرسید یک نکته مثبت که در همدیگر می بینید را بیان کنید.

کلینتون گفت: من به اولاد های او احترام می گذارم که بسیار توانمند هستند و فکر میکنم این مسئله به ترامپ برمی گردد زیرا او آنها را تربیت کرده است اما به سایر مسائل ترامپ احترام نمی گذارم.

ترامپ گفت: من از هیلاری بابت حرف هایی که درباره اولادهایم زد تشکری می کنم و من به پشتکار کلینتون احترام می گذارم. او می جنگد و پشتکار دارد و تسلیم نمی شود.

در نهایت این مناظره به پایان رسید و هر دو نامزد با لبخند در کنار هم ایستاده و قول دادند. سومین مناظره این دو کاندید ۱۹ اکتبر در لاس وگاس برگزار خواهد شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *