۵ تن ازعاملان قضیه پغمان محکوم به اعدام شدند

ریاست استیناف دادگاه عالی افغانستان در اولین جلسه و در دومین دادگاه بررسی پرونده های هفت تن از متهمان قضیه تجاوز جنسی و دزدی در ولسوالی پغمان ولایت کابل؛ پنج‌تن از آنان محکوم به اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پولیس کابل هفت تن از متمهان قضیه ولسوالی پغمان را دستکیر و به محاکم قضایی تحویل داده بود و این هفت تن در دادگاه ابتدای محکوم به اعدام شده بودند.

در همین حال محکمه استیناف کابل، پنج‌تن از افراد متهم به تجاوز بالای زنان در ولسوالی پغمان ولایت کابل را محکوم به اعدام کرد و دو تن دریگر از متهمان قضیه را به بیست سال حبس محکوم کرده است.

در دومین دادگاه، عزیزالله، نظر محمد، قیس الله، سمیع الله و حبیب الله مشهور به قاری به دلیل دست‌داشتن در قضیه‌های آدم‌ربایی، تجاوز گروهی جنسی، دزدی مسلحانه، چور و چپاول اموال و خشونت علیه زنان به اعدام محکوم شدند.

مسئولان محاکم قضایی می گویند که دو تن از متهمان به دلیل نبود مدرک کامل در خصوص قضیۀ تجاوز بالای زنان در پغمان، و تنها دست‌داشتن آنان در دزدی مسلحانه به بیست‌سال زندان محکوم شده اند.

این افراد در ارتباط به فیصلۀ ریاست استیناف دادگاه عالی کشور، حق فرجام‌خواهی دارند و در صورتی‌که بی‌عدالتیی در حق آنان صورت گرفته باشد از سوی دادگاه عالی بررسی خواهد شد.

چندی پیش، موترهای شماری از شهروندان نیمه‌شب توسط افراد مسلح که لباس پولیس به تن داشتند در ولسوالی پغمان ولایت کابل متوقف گردیده و توام با چپاول اموال، زیورات و پول‌شان مورد اذیت نیز قرار گرفتند.

در جمع آنان چهارزن که به محفل عروسی دعوت شده بودند مورد تجاوز جنسی گروهی این افراد قرار گرفتند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *