دور دوم انتخابات به ۲۴جوزا برگزار میگردد

احمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که مطابق به قانون اساسی وقانون انتخابات باید انتخابات دور دوم دوهفته بعد ازاعلام نتایج نهایی برگزار گردد اما این قانون برای شرایط نورمال ساخته شده وشرایط غیر نورمال درآن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی تاکید کرده که “مادرشرایط غیر نوزمال ودرحال جنگ هستیم وهمچو موارد در قانون پیش بینی نشده است. “

آقای نورستانی افزود که به تاریخ ۱۹ حمل دو راکت به گدامهای این کمیسیون اصابت نمود ودر اثر آن مقدار خیلی زیاد مواد اساس ومواد غیر اساس که به دور دوم در نظر گرفته شده بود از بین رفت وکمیسیون مجبور است که آن مواد را دوباره تهیه نماید وبعدا انتقال آن به ولایات واز آنجا به مراکز رای دهی وقت گیر است .

 وی گفت:”اگر شرایط نورمال میبود واگر احیانا گدامها از بین نمیرفت ما میتوانستیم که آنرا دو هفته بعد از اعلام نهایی برگزار کنیم وتنها اوراق دو نامزدمیماند که میتوانستیم که تهیه کنیم .”

 رئیس کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که در این شکی نیست که قانون نقض میشود اما چاره یی نیست که در وقت آن برگزار گردد.

اما آقای نورستانی تاکید کرد که باز هم این کمیسیون منتظر فیصله های کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی است اما پیش بینی های که این کمیسیون کرده انتخابات به دور دوم میرود.

آقای نورستانی به رادیو آشنای صدای امریکا گفت: “ما مطابق به قانون باید انتخابات  دوردوم رابه تاریخ ۲۸ می برگزار نمایم اما اکنون به تاریخ ۱۴ جون مطابق ۲۴جوزا را پیش بینی کردیم که برگزار گردد.”

به گفته رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ،انتخابات دوردوم کم هزینه تر از انتخابات دور اول میباشد ودر انتخابات دور دوم تقریبا ۱۸ میلیون دالر مصرف خواهدشد.

قرار است نتایج نهایی انتخابات به تاریخ ۲۴ ثور بعد از بررسی های شکایات توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام گردد ودرآن زمان دیده خواهد شد که آیا انتخابات به دور دوم میرود ویا در دوراول یک تن از نامزدان پیشتاز برنده میگردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *