دفاع از جان و مال مردم، مهم تر از گفتگوهای صلح

13119950_1063851643679508_3373195499763538773_oمشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با سفیر سوئیدن اظهار داشت که اولویت افغانستان در شرایط فعلی، گفتگوهای صلح نه بلکه دفاع از جان و مال شهروندان کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی، محمد حنیف اتمر صبح امروز (۱۲ثور) با پیتر سمنیبی، سفیر دولت شاهی سوئیدن در افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، پیتر سمنیبی پیرامون کمک هاى کشورش در چوکات ماموریت حمایت قاطع با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، رشد و توسعه اقتصاد و معارف اطمینان داد.

به گفته وی، سوئیدن از پالیسی حکومت وحدت ملى برای تامین امنیت و انجام گفتگوهای صلح و برنامه های دولت افغانستان در کنفرانس های بروکسل و وارسا حمایت کرده و دیگر کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا را نیز تشویق میکند که از این برنامه ها حمایت کنند.

در عین حال، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملى افغانستان، خاطر نشان ساخت که اولویت افغانستان «گفتگوهاى صلح نه، بلکه دفاع از جان و مال شهروندان کشور است.»

اتمر همچنان از پاکستان خواست تا علیه آن گروه هاى شورشیان طالب که حاضر به گفتگو نیستند؛ بر اساس تعهدات نقشه راه مذاکرات چهارجانبه صلح، اقدامات سرکوبگرانه نظامى انجام دهد.

مشارو امنیت ملی از آماده گی های کافی دولت افغانستان جهت اشتراک در کنفرانس های بروکسل و وارسا نیز خبر داده و گفت :« حمایت همکاران بین المللی از برنامه های کابل، برای تامین امنیت و تحکیم صلح پایدار در افغانستان نتایج مثبت به دنبال خواهد داشت.»

کنفرانس های بین المللی بروکسل و وارسا در سال جاری میلادی برگزار شده و قرار است تا جامعه جهانی در هر دو کنفرانس، تعهدات سابق خود را تجدید کنند.

Author

About Author