دعوت پاکستان از اشرف غنی برای سفر به آن کشور

پاکستان، از اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهوری” افغانستان رسما دعوت کرده است که به آن کشور سفر نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “سرتاج عزیز” مشاور ارشد نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی پاکستان در سفر به کابل، ضمن دیدار با مقامات افغان، دعوت نامه “نواز شریف” را به رئیس جمهوری افغانستان تقدیم نمود.

سرتاج عزیز و اشرف غنی احمدزی در دیدار، در مورد روابط دو جانبه، مسایل امنیتی، اقتصادی، تجارتی، فرهنگی، نقش پاکستان در تامین صلح و ثبات در افغانستان  و موضوعات منطقه ای، بحث و تبادل نظر نمودند.

داکتر اشرف غنی احمدزی گفت که تامین صلح و ثبات برای ما اولویت دارد و ما هیچگاهی اجازه نخواهیم داد تا افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل شود و از هر اقدام جدی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه نباید تنها به صحبت کردن در مورد صلح اکتفا کنیم، خاطرنشان ساخت که زمان عمل فرا رسیده است و باید از وارد کردن اتهامات بالای یکدیگر خود داری نموده و فضای اعتماد را به وجود آوریم.

آقای غنی، گفت که امروز روزنه جدید در روابط میان افغانستان و پاکستان گشوده شده است و امید است که این روزنه به دهلیز همکاری ها تبدیل شود.

رئیس جمهوری کشورمان، با تاکید بر تحکیم روابط اقتصادی و تجارتی میان دو کشور گفت که تاجران و سرمایه گذاران پاکستانی باید در هر زمان احساس نمایند که فرصت های سرمایه گذاری برای شان در افغانستان مساعد می باشد.

رئیس جمهور افزود که اقدامات بعدی در قسمت روابط اقتصادی و امنیتی میان دو کشور این خواهد بود تا هیات های هر دو جانب به طور مداوم نشست ها و دیدار های با هم داشته باشند.

همچنین “سرتاج عزیز” مشاور ارشد نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی پاکستان، تشکیل حکومت وحدت ملی و انتقال سیاسی مسالمت آمیز در افغانستان را یک فرصت جدید برای تحکیم روابط میان دو کشور دانست و علاقمندی کشورش را در زمینه گسترش روابط قوی اقتصادی با افغانستان ابراز کرد.

مشاور صدراعظم پاکستان آمادگی کشورش را برای حمایت از حکومت جدید افغانستان اعلام کرد و دعوت نامه” نوازشریف” را به رئیس جمهور احمدزی تقدیم کرد که بزودی در یک فرصت مناسب به پاکستان سفر نماید.

در این دیدار هر دو جانب خاطر نشان کردند که مقامات دو کشور در آینده در مورد مسایل اقتصادی و امنیتی نشست های را انجام خواهند داد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *