دعوت رسمی از مجاهدین برای دفاع نظامی از کشور

ahmad-zia-mنماینده خاص رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، از مجاهدین خواست تا بار دیگر منظم و مسنجم شده و در مسایل اساسی کشور خاموش نباشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد ضیا مسعود، در مراسم گرامیداشت از پنجمین سالروز ترور مولان عبدالرحمن سید خیلی، اظهار داشت که در طول ۱۴ سال گذشته، تروریستان از مجاهدین کشور قربانی گرفته اند.

مسعود افزود که تروریزم بین المللی در تبانی با حلقات داخلی موفق به قتل و ترور قهرمانان مجاهدین شده در حال حاضر نیز آنها به دنبال دیگر قربانی ها هستند.

وی اظهار داشت که تروریستان در بین نهادهای نظامی، اجتماعی و ملکی نفوذ کرده و به راحتی به فعالیت های خود ادامه داده و به صورت آزادانه در شهرهای کشور رفت و آمد دارند.

مسعود گفت :«کسانی که در کابل هستند، شبکه های طالبانی به صورت رسمی و نیمه رسمی به موسسات حکومتی میروند و مردم را به سمت شورشیان طالب دعوت می کنند و شماری از جوانان را نیز برای فراگیری مسایل نظامی روان می کنند.»

منبع تمام این موارد و چالش ها را به عدم انسجام و یکپارچگی مجاهدین مرتبط دانسته و اظهار داشت که مجاهدین کاملا در حالت پراکندگی به سر می برند و انسجام لازم برای مبارزه با تروریزم بین المللی را ندارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب تصریح کرد که مجاهدین باید یک قدرت سیاسی موثر در بدنه سیاسی حکومت می بود؛ اما این کار تا حال تحقق نیافته است.

به باور وی :«مجاهدین باید مسوولیت های تاریخی و دینی خود را انجام دهند، تشکل پیدا کنیم و منسجم شویم و مبارزه جدی با تروریزم را شروع کنیم.»

مسعود معتقد است که مجاهدین از بین جامعه افغانستان هستند و در جامعه نفوذ دارند و اگر یک برنامه سیاسی منظم داشته باشند و در برابر تروریزم بین المللی بایستند، می تواند محرک مردم نیز باشند.

بر اساس گفته های نامبرده، همه منتظر هستند تا میکانیزم سیاسی مجاهدین برای مردم معرفی شود تا در قبال مسایل ملی موقف جدی خود را اعلام کند.

وی از تمام مجاهدین خواست تا با ایجاد مراکز سیاسی فراگیر در کشور منظم و منسجم شده و در برنامه های کلان کشور بی تفاوت نباشند.

مسعود از جامعه جهانی و شورای عالی صلح نیز خواست تا در تمام مسایل صلح مجاهدین را به عنوان یک طرف قضیه مورد نظر بگیرند.

به باور نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، کشور در مرحله حساسی قرار دارد و در حملات بهاری شورشیان طالب، مجاهدین باید با تمام دست داشته هایشان به دفاع از کشور بپردازند.

ضیا مسعود اظهار داشت که اگر مجاهدین پیش از حملات بهاری شورشیان دست به انسجام نزنند، بعد از این حملات و تصرف برخی مناطق از سوی آنها، نمی توان موقعیت مجاهدین را تثبیت کرد.

از سوی دیگر، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت نیز در این مراسم بار دیگر به گفته های رئیس شورای عالی صلح واکنش نشان داده و دفاع از کشور را مشروع دانست.

به گفته وی، هرچند دفاع از کشور مشروع و برحق است؛ اما حکومت هیچ وقت از جنگ لذت نمی برد.

مولانا عبدالرحمن سید خیلی، پنج سال پیش در یک حمله انتحاری زمانی در ولایت کندز به قتل رسید که به عنوان فرمانده پولیس این ولایت فعالیت داشت.

Author

About Author