دعوت از نمایندگان مهاجران افغان به لوی جرگه

نمایندگان مهاجران افغان برای بررسی امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن  به نشست لوی جرگه مشورتی کشور دعوت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صادق مدبر، رئیس دبیرخانه کمیسیون برگزاری لوی جرگه گفته است دوصد و ده نفر از نمایندگان مهاجران افغان در خارج از کشور به نشست لوی جرگه  دعوت شده‌اند.

مدبر افزود، فهرست پنجاه درصد شرکت‌کنندگان لوی ‌جرگه بررسی پیمان امنیتی کابل- واشنگتن تهیه و تدوین شده است و کار در این زمینه همچنان ادامه دارد، وی گفت، پنجاه درصد باقیمانده نیز تا اواسط هفته آینده تکمیل خواهد شد.

رییس دبیرخانه کمیسیون برگزاری لویه جرگه خاطرنشان کرد هشتاد نفر از حقوقدانان افغان نیز در لوی جرگه حضور خواهند داشت تا  موارد حقوقی توافقنامه امنیتی را بررسی کنند.

قرار است لوی جرگه بررسی پیمان امنیتی کابل- واشنگتن روزهای ۲۸ و ۲۹ عقرب ۱۹و ۲۰ نوامبر با حضور حدود سه هزار نفر در کابل برگزار شود و درباره امضای آن تصمیم بگیرد.

این در حالی است که مسئله مهم مصئونیت قضایی نظامیان امریکایی در افغانستان که مهمترین مفاد این طرح محسوب می شود، با واکنش منفی افغان ها مواجه شده است.

تلاش کرزی برای برگزاری لوی جرگه و اتخاذ تصمیم درباره پیمان امنیتی کابل – واشنگتن در حالی است که مجالس نمایندگان و سنای کشور با تشکیل لوی جرگه مخالف هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *