دعوت ازعطامحمد و محمد محقق،برای معاونیت زلمی رسول

رئیس جمهور کرزی از عطا محمد نور و محمد محقق، برای معاونیت اول و دوم داکتر زلمی رسول وزیر خارجه فعلی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  پیشتر یک منبع در اتحاد انتخاباتی گفته بود که استاد عطا گفت وگوهایی با رئیس جمهور داشته است و در این دیدارها، از او بعنوان معاونیت اول زلمی رسول دعوت شده است.

به گفته این منبع، احتمال توافق با استاد عطا وجود دارد و این مسئله باعث جنجال هایی نیز در میان اعضای اتحاد انتخاباتی شده است، محمد محقق، از اعضای ارشد اتحاد انتخاباتی گفته است، که رئیس جمهور کرزی  از او نیز برای پذیرش معاونیت دوم ریاست جمهوری، به عنوان معاون زلمی رسول دعوت کرده است.

اتحاد انتخاباتی متشکل از چهره هایی است که گفته می شود در رای گیری آینده نقش اساسی دارد و چهره هایی چون جنرال دوستم و محمد محقق، از بانک های اساسی رای برای کاندیدان ریاست جمهوری به شمار می روند.

گفته میشود که زلمی رسول، اشرف غنی احمد زی و قیوم کرزی از گزینه های ارگ ریاست جمهوری برای کاندیداتوری آینده به شمار می روند.

از سوی دیگر یک منبع در اتحاد انتخاباتی گفت که داکتر عبدالله عبدالله و احمد ضیا مسعود هردو، به عنوان کاندیدان اصلی ریاست جمهوری خواهند بود.

به گفته منبع، گل آقا شیرزی و محمد محقق معاونین اول و دوم آقای مسعود خواهد بود و داکتر عبدالله عبدالله نیز رایزنی ها برای انتخاب معاونان خویش را همچنان ادامه می دهد.

با این حال محمد محقق عضو اتحاد انتخاباتی افغانستان تأیید کرده است که رئیس جمهور کرزی از او خواسته تا به عنوان معاون دوم زلمی رسول در انتخابات ریاست جمهوری آینده کار کند.

آقای محقق بارسانه ها گفته است که در رابطه به این درخواست رئیس جمهور کرزی، اعضای اتحاد انتخاباتی افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان یکی از نامزدان احتمالی ریاست جمهوری افغانستان به شمار می رود.

رئیس جمهور کرزی نیز در قرغزستان به کاندیداتوری آقای رسول و سه تن دیگر اشاره کرد.

عطا محمد نور نیز گفته که رئیس جمهور کرزی از او تقاضا کرده تا به عنوان معاون اول زلمی رسول در انتخابات کار کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *