دشمنان اسلام از ابتدا به دنبال تفرقه بین مسلمانان بودند

حسنی مزاریعلمای اسلام در مراسم گرامیداشت از میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت اظهار داشتند که دشمنان اسلام به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم گرامیداشت از میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت امروز (۱۱جدی) در دفتر نمایندگی مرجع عالیقدر اسلام آیت‌الله مکارم شیرازی با حضور شمار زیادی از مردم و علما در کابل برگزار شد.

سید عیسی حسینی مزاری، رییس مرکز فرهنگی تبیان در سخنانی اظهار داشت که دشمنان اسلام از ابتدا زندگی حضرت محمد  (ص) به دنبال تفرقه در بین مسلمانان بودند.

به گفته وی، پیامبر اسلام (ص) در ابتدای زندگی احترام و تواضع به مسلمانان و شدت تنفر از دشمنان اسلام را به عنوان خط سرخ زندگی تعیین کرد.

به اعتقاد وی، در شرایط فعلی دور شدن از این خط سرخ باعث ایجاد مشکلات در بین مسلمانان شده و نقش علما در این راستا برجسته است.

مزاری با اشاره به حضور گروه های متعدد تروریستی در کشور افزود که این گروه ها چهره مسلمان دارند و دشمن در تلاش است تا مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و منافع خود را تامین کنند.

مزاری حسینی

نامبرده از علما و روحانیون خواست تا با برخورداری از علم روز، جوانان را با مسایل روز آشنا بسازند و از اهداف دشمنان باخبر سازند.

در عین حال، حجه الاسلام حبیبی تبار رییس هیئت اعزامی از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت که هستی به میمنت پیامبر خلق شده است.

به گفته وی، حضرت محمد (ص) اسوه انسانیت و متمم اخلاق بوده و چراغ هدایت مسلمانان است که باید سرمشق زندگی جامعه اسلام باشد.

میلاد نبی اکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق  (ع) و هفته وحدت همه ساله از سوی مردم مسلمان افغانستان و دیگر کشورها با برگزاری مراسم گوناگون تجلیل میشود.

Author

About Author