دسترسی خبرنگاران به اطلاعات در بغلان آسان‌تر می‌شود

والی بغلان می‌گوید، برای نشر رویداد‌ها و دسترسی خبرنگاران به اطلاعات پس ازین سهولت های بیشتری فراهم می‌شود و هیچ مسئول دولتی نمی‌تواند درین مورد از خود تعلل نشان دهند.

عبدالحی نعمتی والی بغلان در جریان گشایش مرکز رسانه‌های حکومت درین ولایت گفت، پس ازین مسئولین ادارات دولتی مکلف اند گزارش‌های کاری شان در اخیر هر ماه از طریق این مرکز به دسترس رسانه ها قرار دهند.

به گفته والی بغلان به منظور فراهم ساختن سهولت های بیشتری برای خبرنگاران در حصه بدست آوردن معلومات مرکز رسانه های حکومت را فعال ساخته اند.

والی بغلان، نقش رسانه‌ها را در آوردن اصلاحات در تمام سطوح ارزنده می‌خواند و از خبرنگاران می‌خواهد که حقایق را آنگونه که اتفاق می‌افتد نشر نمایند.

در این حال خبرنگاران ولایت بغلان نیز از گشایش این مرکز اظهار خوش‌بینی می‌نمایند.

واحد وحدت، خبرنگار محلی می‌گوید، پیش ازین در برخی موارد بخاطر بدست آوردن اطلاعات از مقام های دولتی به مشکل مواجه بودند و با گشایش این مرکز حالا اظهار امیدواری می‌کند که مشکلات شان از ناحیه نارسایی به اطلاعات برطرف شود.

محمد ذاکر نوری ریس انجمن ژورنالستان آزاد در بغلان نیز این اقدام حکومت را ستایش نموده و می‌خواهد که در قسمت دادن اطلاعات به خبرنگاران تلاش به خرچ دهند.

ندادن اطلاعات به موقع و سانسور رسانه ها از سوی دستگاه حکومتی، پیش از این باعث نگرانی نهادهای حامی رسانه‌ها بوده و همچنان پابرجا بودن اقدامات تهدید آمیز و پی‌گیری نشدن پرونده های خشونت علیه خبرنگاران از مسایلی است که هنوز انتقادهای به جانب حکومت افغانستان وارد است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *