دستبرد گسترده در آرای انتخابات کابل

کمیسیون شکایات انتخاباتی مدعی شده است که در انتخابات مجلس نمایندگان در ولایت کابل، دستبرد گسترده ای در آرای مردم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی روز گذشته با شماری از ناظران احزاب و جریان های سیاسی ملاقات کرده و در مورد مسایل مختلف انتخابات مجلس نمایندگان بحث کرده اند.

در خبرنامه این کمیسیون آمده است که محمد علی ستیغ، رئیس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی از دستبرد گسترده در آرای مردم کابل پرده برداشته است.

وی گفته است که میزان دستبرد به اندازه ای بود که از یک صندوق رای، سه جدول نتایج یا «ریزلت شیت» ساخته شده و در شمارش آرا از هرکدام این جدولها استفاده شده است.

ستیغ اظهار داشته که مشکلات انتخابات در دیگر ولایات نسبت به کابل کمتر است؛ اما به صورت جدی به آن رسیدگی می شود.

در خبرنامه آمده است که عبدالعزیز آریائی رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته است «اعضای کمیسیون متعهد هستند تا مستقلانه نسبت به رسیدگی به شکایات و اعتراضات بر بنیاد قانون و طرزالعمل های مربوطه با در نظر داشت دلایل و مدارک اثباتیه، تصامیم خویش را اتخاذ نمایند».

به گفته وی، تاکنون پروسه رسیدگی به شکایات ۲۰ ولایت نهایی و به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال شده است و با توجه به مشکلات در انتخابات کابل، پروسه رسیدگی به شکایات این ولایت زمان گیر بوده و دوهفته دیگر نیاز است تا کمیسیون شکایات در مورد کابل تصمیم بگیرد.

انتخابات مجلس نمایندگان در تمام ولایت های کشور به استثنای غزنی و قندهار در تاریخ های ۲۸ و ۲۹ میزان سال روان برگزار شد و نتایج ابتدایی ولایت کابل به تاریخ ۲۴ جدی اعلام شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *