دستبرد در توزیع شهرک رهایشی معلمین بغلان

خبرگزاری خاورمیانه

معلمین ولایت بغلان می گویند چهار سال پیش طرح توزیع زمین و ایجاد شهرک رهایشی برای آنان از سوی وزارت معارف روی دست گرفته شد و مکان آن هم مشخص گردید؛ اما تا هنوز زمین به دسترس آنان قرار نگرفته است.

عبدالروف رستم رئیس اتحادیه معلمین ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که در توزیع شهرک رهایشی معلمین این ولایت از سوی مسوولین معارف وقت بغلان دستبرد صورت گرفته است.

به گفته وی، امتیاز و پول های اختصاص یافته به این شهرک از سوی مقام های پیشین معارف این ولایت حیف و میل گردیده و این پلان که چهار سال پیش قرار بود در ظرف شش ماه عملی شود، تا هنوز عملی نگردیده و هیچ معلمی زمین به دست نیاورده است.

رستم اظهار داشت که معلمین بغلان با معاش اندک و بدون سرپناه از سالها به اینسو زنده گی می کنند؛ اما مسؤلین معارف در قسمت وعده های سپرده شده مبنی بر توزیع زمین در شهرک رهایشی معلمین واقع در دشت کیله گی اقدامی نکرده و آنان را فریب می دهند.

وی هشدار می دهد که اگر به زودترین فرصت این وعده حکومت عملی نشود، آنان دست به اعتصاب کاری می زنند.

در عین حال ریاست معارف بغلان دلیل به تعویق افتادن ساخت این شهرک را نهایی نشدن قرارداد میان وزارت معارف و اداره اراضی کشور می داند.

داکتر غلام محی الدین پیکان حیدری، رئیس معارف بغلان در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت، در صورتیکه قرارداد استرداد زمین از سوی اداره اراضی نهایی شود به زودترین فرصت کار ساخت شهرک معلمین آغاز میشود.

به گفته وی، این شهرک یک هزار جریب زمین را احتوا می کند و کارهای مقدماتی آن از جمله نمره بندی زمینها، تکمیل گردیده و ۲۲۵۴ معلم شامل لیست توزیع زمین می باشد.

وی علاوه کرد که روند توزیع زمین بر اساس سابقه کاری معلمین در نظر گرفته شده است.

از سوی هم فعالان مدنی بغلان به تعویق افتادن کار توزیع زمین برای معلمین را مورد انتقاد قرار داده و می گویند که کم کاری و موجودیت فساد اداری و مالی دلایلی است که باعث تطبیق نشدن این پلان شده است.

سید عارف عابد، عضو شبکه نهادهای جامعه مدنی بغلان می گوید که وعده ریاست معارف می بایست در خلال شش ماه عملی می شد؛ اما بنابر موجودیت فساد در معارف پیشین بغلان، این پلان عملی نگردیده و معملین با مشکل بی سرپناهی روبرو اند.

وی از مسوولین وزارت معارف و ریاست معارف بغلان خواست که هرچه زودتر گام های جدی در عملی شدن وعده هایشان بردارند.

با تلاش فراوان، موفق به دریافت نظرات سعید منصور رئیس پیشین معارف بغلان نشدیم.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *