دستاورد پنج ساله حکومت وحدت ملی، جان باختن ۴۵هزار نیروی امنیتی

رئیس جمهور غنی در سفر به سوئیس اظهار داشت که از آغاز حکومت وحدت ملی، ۴۵ هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور جان باخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، صبح امروز (۵دلو) در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس در مورد مسایل مهم کشور صحبت کرد.

وی به صراحت اعتراف کرده است که از ابتدای روی کار آمدن حکومت وحدت ملی تا حال، تلفات بی سابقه ای داشته و در برابر با تلفات نیروهای خارجی قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جنگ کنونی در برابر هراس افگنی به دوش نیروهای امنیتی افغانستان است تصریح کرد؛ «از زمانی که من رئیس جمهور شده ام، ۴۵۰۰۰ پرسونل نیروی افغان قربانی نهایی جنگ را پرداخته اند در صورتی‌ که آمار قربانیان عساکر بین المللی کمتر از ۷۰ نفر بوده است.»

آقای غنی، اظهار داشت که خاک پاکستان همچنان پناهگاه اصلی گروه های هراس افگن و طالبان مسلح است و با سازمان های بزرگ جنایت کار در تبانی هستند که همین عامل باعث شده تا گروه‌ های دیگر زیر چتر حمایتی طالبان مسلح در افغانستان فعالیت کنند.

رئیس جمهور با اشاره به مطرح شدن موضوع خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تصریح کرد که امریکا حق دارد نیروهای خود را خارج کند؛ اما باید این روند به درستی انجام شود و ماموریت اصلی این کشور دفاع از افغانستان نیست و آنها (امریکاییها) برای امنیت خودشان در نبرد هستند.

فرد اول حکومت در حالی از تلفات بی سابقه نیروهای امنیتی در جریان ۵ سال اخیر پرده برمی دارد که بر بنیاد آمارهای سازمان ملل متحد؛ شمار تلفات غیرنظامیان نیز در سال گذشته میلادی نسبت به چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *