در نبود امنیت، فرصت های کافی سرمایه گذاری در افغانستان موجود است

در حالی که شمار زیادی از سرمایه گذاران و شرکت های تولیدی به دلیل نبود امنیت و عدم حمایت دولت و مافیای اقتصادی موفق به ادامه فعالیت نشده و سرمایه شان را به بیرون از کشور انتقال داده اند، رئیس جمهور از سرمایه گذاران استرالیا برای سرمایه گذاری در افغانستان دعوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس ‌جمهورغنی می گوید که فرصت‌ های کافی سرمایه‌ گذاری در بخش آب، زمین، زراعت و معادن افغانستان وجود دارد.

در خبرنامۀ ریاست جمهوری آمده است که رئیس جمهور، صبح امروز (۱۵حمل) با متخصصین استرالیایی، برخی مسوولین ادارات دولتی و مراکز تحقیقی این کشور دیدار کرده است.

این دیدار در اقامتگاه‌ رئیس جمهور غنى در شهر کانبرا صورت گرفته که رئیس جمهور در مورد مدیریت آب و زمین، معیاری ‌نمودن تولیدات زراعتی، دسترسی به مارکیت‌ های جهانی، مالداری و افزایش صادرات افغانستان به مهمانانش معلومات ارائه کرده است.

رئیس ‌جمهور، در خصوص فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری در بخش ‌های آب، زمین و زراعت افغانستان و مشکلات و وضعیت فعلی صحبت کرده است.

آقای غنی دانش تخنیکی و تجارب استرالیا را در زمینه‌‌های مدیریت آب‌ و زمین، معیاری ‌شدن و افزایش محصولات زراعتی، بازاریابی و رشد مالداری مفید و ارزنده توصیف کرد.

وی سرمایه گذاران و متخصصان استرالیا را تشویق کرد که تجارب و نظریات شانرا با ادارات مربوطۀ افغانستان و تیم‌های تخنیکی، شریک سازند.

در حالی رئیس جمهور از فرصت های کافی سرمایه گذاری در افغانستان به سرمایه داران و متخصصان استرالیا اطمینان داده است که هم اکنون سرمایه گذاران داخلی و صاحبان شرکت های تولیدی نیاز جدی به حمایت های دولتی برای بقایشان دارند.

هرچند مافیای اقتصادی که از تمام امکانات دولتی برای رشد روز افزون خود و سرمایه خود در افغانستان استفاده می کنند؛ اما رئیس جمهور با توجه به تخصصش در اقتصاد، تاهنوز نتوانسته از فرار سرمایه به خارج جلوگیری کند و با تمام این مشکلات سرمایه گذاران خارجی را دعوت به سرمایه گذاری می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *