در طول یک هفته گذشته صدها پناهجو در آب‌های مدیترانه غرق شده اند

201806_824سازمان بین‌المللی مهاجران اعلام کرد که طی یک هفته گذشته صدها مهاجر که تلاش برای رسیدن به اروپا را داشتند در آب های مدیترانه غرق شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اسپوتنیک، سازمان بین‌المللی مهاجران در با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که  بیش از هزار نفر طی هفته گذشته در آب‌های دریای مدیترانه در حالی که در تلاش بودند به اروپا برسند، جان خود را از دست داده یا مفقود شدند.

پیش از این کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان گفته بود که بیش از ۸۸۰ پناهجو در هفته گذشته که تلاش می‌کردند خود را با قایق به اروپا برسانند، جان خود را از دست دادند.

در بیانیه منتشر شده در وبسایت این سازمان آمده است: «هشت روز گذشته شاهد یکی از مرگبارترین دوره‌ها در بحران مهاجران که اکنون وارد چهارمین سال شده است، بودیم.»

اروپا با بحران گسترده مهاجرت گریبان‌گیر است و بیش از صدها هزار پناهجو از کشورهای بحران‌زده مانند سوریه، عراق، و افغانستان گریخته و در تلاش هستند تا از فقر و خشونت موجود در این مناطق در امان بمانند. اکثریت این مهاجران از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند تا با گذر از کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا خود را به این اتحادیه برسانند.

بنا بر اعلام این سازمان بین‌المللی، از سال ۲۰۱۶ تا کنون بیش از ۲۰۴ هزار مهاجر و پناهجو از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا رسانده‌اند در حالی که دو هزار و ۴۴۳ نفر دیگر در جریان این سفر یا جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

Author

About Author