در سراسر دانشگاه های ترکیه مسجد ساخته می شود

یکی از مقامات امور فرهنگی در ترکیه اعلام کرده است طرح ساخت ۸۰ مسجد در دانشگاه‌های سراسر این کشور روی دست است و شماری از این مساجد در دانشگاه ها به بهربرداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد گورمز٬ مدیر دفتر ریاست امور فرهنگی ترکیه گفته است که ۱۵ مسجد به روی نمازگزاران در دانشگاه های ترکیه باز شده است و بیش از ۵۰ مسجد در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار خواهد کرد.

گورمز می گوید که در کشور ترکیه ۲۰ میلیون جوان مذهبی وجود دارند و ما می‌خواهیم با همه آن‌ها تماس داشته‌ باشیم و در باره مسایل دینی و فرهنگی شان با آنها کمک نماییم.

به گفته “گورمز” در هر یک از مساجد داخل دانشگاه‌های کشورش روحانیون که از دولت حقوق می گیرند حضور دارد تا به “مشکلات جوانان” پاسخ دهد و آن‌ها را راهنمایی کنند.

این در حالیست که “احمد داوداوغلو” نخست‌وزیر ترکیه، همزمان با آغاز سال تحصیلی سال جاری، لغو قانون ممنوعیت داشتن حجاب در مکاتب‌های دخترانه را بخشی از سیاست حزب حاکم عدالت و توسعه، برای گسترش “آزادی” خواند و داشتن حجاب را برای دانش‌آموزان دختر در مکابت آزاد اعلام کرد کرد.

 احمد داوداوغلو گفت: همه می‌توانند آن گونه که به نظرشان صحیح می‌آید، زندگی کنند، هم‌زمان دولت ترکیه دانش‌آموزان دختر را از داشتن آرایش٬ رنگ کردن مو٬ یا داشتن تتو و آویز کردن زیورآلات بر بدن منع کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *