در سال جدید تمامی دانش‌آموزان به کتاب درسی دسترسی خواهند داشت

رئیس جمهور در حالی که سه روز از آغاز رسمی مکاتب در کشور، زنگ مکتب را در کابل نواخت، اظهار داشت که در سال جدید تعلیمی، تمام دانش آموزان به کتاب درسی دسترسی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی امروز (۵حمل) گفت که در سال جاری کتاب های درسی به گونه مکمل در دسترس تمام دانش آموزان مکاتب در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور افزود که بیش از ۱۰ میلیون جلد کتاب مکتب چاپ شده است و ۳۷ میلیون کتاب دیگر در جریان پروسه تدارکاتی قرار دارد که عنقریب این پروسه تکمیل و چاپ آن آغاز خواهد شد.

آقای غنی با یادآوری از وعده اعمار ۶ هزار مکتب در سراسر کشور افزود: «در تطبیق این برنامه بزرگ یک اندازه چالش های غیرمترقبه به وجود آمد؛ اما مشکلات تا حد زیادی حل شده و اکنون کار اعمار ۱۲۰۰ مکتب ادامه دارد و در چند روز آینده اعمارشان آغاز می‌ شود و در مجموع در سال جاری بودجه برای اعمار ۲۷۰۰ مکتب تهیه و اختصاص داده شده است».

وی اظهار کرد که برای استخدام هزاران معلم جدید زمینه جذب فراهم شده است و در این سلسله حداقل۱۰ هزار نفر در امتحان عمومی کمیسیون اصلاحات اداری کامیاب شده اند و به زودی به حیث معلم استخدام خواهند شدند.

غنی تصریح کرد که در مدت پنج سال، تمامی معلمین، دارای تحصیلات عالی خواهند شد. در این مدت تقریبا ۱۰۰هزار معلم چهارده‌ پاس در جریان خدمت، مدرک لیسانس می گیرند، در حدود ۵۷ هزار معلم دوازده ‌پاس در جریان خدمت، حداقل تحصیلات شان را تا صنف چهاردهم خواهند رسانید.

به اساس گفته های رئیس جمهور برای سال جاری تعلیمی در مرحله اول به تعداد ۱۱۵ باب مکتب در ۹ ولایت کشور به شبکه فایبر نوری وصل شده و در مرحله بعدی به تعداد ۱۲۹۰ باب مکتب به شبکه فایبر نوری وصل می‌ شود که در نتیجه، زمینه برای ایجاد لابراتوار های کمپیوتر نیز مساعد خواهد شد.

وی همچنان تصریح کرد که کیفیت معارف مورد توجه اساسی قرار نگرفته و ضرور واضح است که تمرکز ما بالای کیفیت معارف بیشتر خواهد شد.

این اظهارات رئیس جمهور در حالی صورت می گیرد که از وعده های سال گذشته وی در مورد معارف، بخش کم آن تحقق یافته و یا هم کار آغازین آن شروع شده است که می توان به وعده ساخت ۲هزار باب مکتب که تنها بیشتر از ۱۰۰ باب آن کار ساختش شروع شد، اشاره کرد.

در عین حال، هنوز هم مکاتب و دانش آموزان خیالی همچنان به قوت خود باقی است و وعده های خیالی را هم باید به آن اضافه کرد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *