در روزهای عید، کابل برق نخواهد داشت؟

شرکت برشنا می‌گوید که اگر مشترکین در مصرف برق‌شان توجه نداشته باشند، ممکن است که در روزهای عید سعید فطر نیز، پایتخت برق نداشته باشد.

این شرکت می‌گوید که در حال حاضر بخش اعظم برق موجود وارداتی و تولیدی در اختیار مشترکین پایتخت قرار گرفته؛ اما در بخشی از اوقات روز، مصرف بالاتر است و به ناچار، وقفه (پرچاوی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وحیدالله توحیدی، مسوول ارتباط عامه و سخنگوی ریاست برشنا در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت که به دلیل استفاده بیش از حد مشترکین از برق موجود، این شرکت به ناچار در توزیع برق، وقفه ایجاد می‌کند.

به گفته وی، عدم استفاده درست از برق موجود باعث شده تا شرکت برشنا در فصل گرما نیز برق را به صورت وقفه‌ای در اختیار مشترکین قرار دهد.

توحیدی اظهار داشت که در روزهای فعلی ساعات پرمصرف برق حوالی ساعت شش تا هشت شام و ابتدای روز است.

سخنگوی ریاست برشنا تاکید کرد که «در صورت عدم همکاری مشترکین، این شرکت مجبور است تا در روزهای عید نیز بخش‌هایی از کابل خاموش نگه دارد.»

وی از مشترکین برق در کابل خواست تا در مصرف برق‌شان توجه جدی داشته باشند؛ چون اگر مصرف پایین نیاید و برق به همین میزان باشد، احتمال تخریب و سوختگی ترانسفارمرها خواهد شد.

توحیدی راه‌حل اساسی در شرایط فعلی را تنظیم مصارف مشترکین عنوان کرد.

بر اساس معلومات وی، در سال ۲۰۱۸ که لین جدید برق به کشور وارد می‌شود، کابل از ۱۰۰درصد انرژی برق مستفید خواهد شد.

این در حالی است که در روزهای گرم سال روان، اکثر بخش‌های کابل در طول شبانه‌روز با پرچاوی برق روبرو بوده و بخش‌های عمده‌ای از پایتخت نیز از برق ضعیف مستفید هستند که مشکل پایتخت‌نشینان را مرفوع نمی‌‌سازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *