در حمله انتحاری به مسجد الزهرا ۲۰ تن شهید و زخمی شدند

حوالی ساعت ۸:۵۰ دقیقه شب بیست و یکم رمضان که مصادف با شب قدر می باشد دو عامل انتحاری مسجد الزهرا را در غرب شهر کابل هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال سالم الماس رئیس تحقیقات جنایی فرماندهی پولیس کابل می گویند که ابتدا دو عامل انتحاری تلاش کردند که داخل مسجد الزهرا شوند که با تلاش نیروهای امنیتی از ورود آنان به داخل مسجد جلوگیری شد.

آقای الماس به آوا پرس گفته است که یکی از عاملان انتحاری داخل آشپزخانه مسجد الزهرا شده و بعد از ده دقیقه مقاومت مواد انفجاری همراهش را انفجار داده است.

به گفته وی در این رویداد یک قوماندان تولی مربوط حوزه ششم با سه منسوب دیگر پولیس شهید و یک قوماندان تولی با چهار تن دیکر زخمی شده اند.

آقای الماس گفته است که در مجموع در این رویداد چهار تن از نیروهای امنیتی شهید و ۸ تن دیگر زخمی شده و همچنین سه غیر نظامی شهید و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال گفته می شود که حاج رمضان حسین زاده از متنفذین غرب کابل و شخصیتی که معمولا برای برپایی برنامه های مذهبی در مسجد الزهرا پیشگام، برنامه ریز و بانی پولی بود پس از برداشتن جراحت شدید شفاخانه ایمر جنسی شهر کابل جان باخته است.

با این حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مدعی شد که حمله امشب کابل ربطی به آنان ندارد و غالبا این حملات کار تکفیری های داعش باشد چون در مسجد و علیه برادران اهل تشیع صورت گرفته که چنین اعمال نزد امارت اسلامی افغانستان مردود است.

مسجد الزهرا در غرب شهر کابل موقعیت دارد و بیشتر از برنامه مذهبی و مراسم های فاتحه خوانی در این مسجد برگزار می شود.

امشب نیز مراسم ویژه ای شب بیست و یکم قدر در این مسجد در حال برگزاری بود که عاملان اتنحاری باعث برهم زدن این مراسم شد و تمام راه های منتهی به این محل توسط نیروهای امنیتی مسدود شده و به کسی اجازه رفت و آمد داده نمی شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *