در جنگ احتمالی کوریا و امریکا؛ موشک‌های کوریای‌شمالی به کاخ سفید می‌رسد؟

آگاهان امور سیاسی و نظامی در مورد جنگ احتمالی میان کوریای شمالی و امریکا پرسش‌های را مطرح کرده اند که جنگ چه‌گونه و چطور آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم، آمریکا چند روز پس از حملۀ خود به پایگاه الشعیرات سوریه با موشک‌های بالدار، نیروها و تجهیزات دریایی فراوانی را به فرماندهی ناو هواپیمابر اتمی ” کارل وینسون” راهی آب‌های شبه جزیره کوریای شمالی کرد.

کوریای شمالی نیز خبری منتشر کرد که یک بمب هایدروژنی را مورد آزمایش قرارداده است، این موضوع توسط جاپان تآیید و خاطرنشان کرد قدرت این بمب هایدروژنی ده برابر بمبی است که سال پار آزمایش شده و زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه را در کوریای شمالی به ثبت رسانده‌اند.

با این وضع بعید نیست امریکا تصمیم حمله به این کشور را بگیرد زیرا نیروی این کشور در شرق آسیا بیشتر از ۷۰هزار سرباز است.

کوریای شمالی کشورهسته‌ای است که می‌تواند با موشک‌های خود با قدرت تخریب وحشتناک کوریای جنوبی و کشتی‌های دشمن را در دریا تا فاصله ۹۰۰ کیلومتر هدف قرار بدهد و از بین ببرد.

بزرگترین خطری که  امریکا را در جنگ احتمالی تهدید میکند پایتخت کوریای جنوبی “سئول” است، این شهر با مرزهای کوریای شمالی ۲۴ کیلومتر فاصله دارد و ۱۰ میلیون جمعیت که در این شهر زنده گی می کنند در آغاز جنگ آماج حملات توپخانۀ قرار خواهند گرفت و نجات‌ شان مشکل خواهد بود. شهرهای دیگر کوریای جنوبی هم از حملات سهمگین و تخریب کنندۀ کوریای شمالی در امان باقی نخواهند ماند.

از طرفی کشور جاپان نیز مورد تهدید است زیرا موشک آزمایشی کوریای شمالی که چند روز قبل  آزمایش شده بود ،از فراز جاپان عبور کرد. بنابراین کوریای شمالی می تواند کشورهای متحد امریکا (کوریای جنوبی و جاپان) را مورد حملات موشکی قرار بدهد همچنان می‌تواند ۴پایگاه امریکا که در کشور جاپان موقعیت دارد و کشتی‌های امریکا که در اطراف کوریای شمالی است هدف قرار بدهد.

کارشناسان ارشد بلومبرگ در تحلیلی با طرح این سوال که آیا کوریای شمالی به واشنگتن و کاخ سفید می‌رسد نوشتند؛ به نظر می رسد، کوریای شمالی دارای موشک‌های با قدرت ۲۰ بمب اتم است که می‌تواند کوریای جنوبی و جاپان را هدف قرار بدهد و این کشور اکنون روی ساخت موشک های دوربردی که قادر به هدف گیری واشنگتن دی سی با کلاهک هسته‌ای تمرکز کرده است.

نظر به امکانات نظامی که کوریای شمالی در اختیار دارد و مخالفت‌های روسیه و چین بر وقوع جنگ احتمالی، این سؤال مطرح می‌شود که آیا امریکا گزینه نظامی را در پیش خواهد گرفت یا خیر؟

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *