… در جنگ، گاهی غیرنظامیان نیز هدف قرار می گیرند

D5603AF5-4C1E-4E44-A8B1-11F750F5CE47_cx0_cy12_cw0_mw1024_s_n_r1معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که دشمن در بین غیرنظامیان حضور داشته و به همین دلیل، در جنگ گاه گاهی غیرنظامیان هدف قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سیدظفر هاشمی، بعداز ظهر امروز (یکشنبه ۱۵عقرب) در نشست خبری حضور یافته و در مورد حادثه ولایت میدان وردک معلومات ارائه کرد.

به گفته وی، نیروهای امنیتی کشور در عملیات نظامی شان، تمام قوانین بین المللی و داخلی را رعایت کرده و وظیفه دارند تا از جان و مال غیرنظامیان و شهروندان کشور حفاظت کنند.

هاشمی اظهار داشت که حکومت هیئتی را برای تحقیقات بیشتر به ولایت میدان وردک فرستاده است و این هیئت وظیفه دارد تا تمام جوانب این حادثه را بررسی کند.

منبع افزود که دشمن همواره در بین غیرنظامیان حضور می یابند و از افراد ملکی به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند که این رویکردها عاملی برای کشته شدن آنها می شود.

این در حالی است که در نتیجه اصابت یک مرمی هاوان اردوی ملی بر یک مسجد در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک، ۱۲ فرد ملکی به شمول کودکان کشته شده و تعدادی دیگر نیز زخم برداشتند.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی ریاست جمهوری سفر رئیس جمهور غنی به کشورهای اروپایی را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت که در این سفر مسایل مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد گفتگو قرار گرفت.

سید ظفر هاشمی، در مورد گفته های رئیس جمهور در رابطه به هوتل داران و کارگران افغانستان در کشورهای خارجی اظهار داشت که این گفته ها، تحریف شده و رئیس جمهور به تمام مردم و مشاغل شهروندان کشور در هر جای دنیا احترام دارد.

با این حال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری تصریح کرد که پناهجویان افغانستان در کشورهای خارجی ادعا داشتند که اسناد تحصیلی داخلی آنها در اروپا ارزش ندارد.

این درحالی است که شمار زیادی از شهروندان کشور در سال روان به کشورهای اروپایی پناه برده و به دنبال زنده گی آرام تر نسبت به افغانستان هستند.

Author

About Author