در بغلان میدان هوایی ساخته می شود

baqlanپس از سالهای دراز انتظاری، برای شهروندان ولایت بغلان وعدهء ساخت یک میدان هوایی در شهر پلخمری مرکز این ولایت داده شد.

وزیر ترانسپورت و هوانوری کشور طی سفری که به این ولایت آمده است،  برای مقام های محلی و شماری از بزرگان بغلان وعده سپرد که کار مقدماتی ساخت میدان هوایی را در دشت خواجه الوان شهر پلخمری روی دست می گیرد.

محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوا نوردی کشور گفت: از هر راه ممکن تلاش می کند تا این رویای شهروندان بغلان به حقیقت مبدل شود.

آقای بتاش از مقام های محلی این ولایت خواست که پیشنهادهای شان را درین راستا به وزارت ترانسپورت محول سازند.

“شما پیشنهاد های خود را روان کنید، ما متخصصین ما را روان می کنیم جای میدان هوایی را از نگاه تخنیکی مطالعه کنند، ساختن این میدان هوایی از هرنگاه در بغلان ضرورت است”.

بغلان با موقعیت استراتیژیکی که دارد یکی از ولایت های کلیدی در حوزه شمال و شمالشرق کشور به حساب میاید و کالا های وارده در شیرخان بندر و حیرتان با گذشتن ازین ولایت به مرکز کشور فرستاده می شود.

عموماً در فصل زمستان در اثر ریزش برف های سنگین، شاهراه متصل کننده ولایات شمالی و شمالشرقی به مرکز کشور مسدود می شود و صدها واسطه نقلیه مسافربری و حمل کننده کالاهای تجارتی در دوطرف تونل سالنگ متوقف می گردد و بگفته بارزگانان همه ساله ازین ناحیه مبالغ هنگفتی به آنان زیان وارد می شود.

با توجه به این مسأله ساخت میدان هوایی درین ولایت یک موضوع حیاتی پنداشته می شود و شهروندان و بازرگانان ولایت بغلان این اقدام حکومت را در راستای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردمان بغلان و ولایت های همجوار آن اثر گذار می خوانند.

عبدالستار بارز والی بغلان ازین وعده وزیر ترانسپورت و هوانوردی ابراز خرسندی می کند و تعهد می سپارد که مردم بغلان در ساخت این میدان هوایی از هیچگونه همکاری و سعی و تلاشی در راستای تأمین امینت و فراهم سازی سهولت ها دریغ نمی ورزند.

والی بغلان ساخت میدان هوایی را یکی از رویا های دیرینه مردمان این ولایت می خواند.

گفته می شود کارهای مقدماتی و نقشه برداری میدان هوایی پلخمری در زمان حکومت داوود خان آغاز و در زمان حکومت داکتر نجیب الله تکمیل شد، اما آغاز جنگ های تنظیمی باعث متوقف شدن کار ساخت این میدان هوایی گردید.

Author

About Author