درگیری میان دانشجویان در دانشگاه مرکزی کابل

شام روز گذشته چند تن از دانشجویان که در خوابگاه دانشگاه مرکزی کابل سکونت دارند پس از مشاجره لفظی وارد درگیری فزیکی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این درگیری در محوطه دانشگاه و در میدان بازی فوتبال رخ داده و چند تن از دانشجویان زخمی شده اند.

برخی از گزارشها حاکی از آنست که در این درگیری چند تن از دانشجویان کشته شده اما مقامات امنیتی تا کنون در باره تلفات احتمالی دانشجویان چیزی نگفته اند.

جنرال محمد ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله در صفحه‌ی تویترش نوشت که مشکل ایجاد شده در دانشگاه کابل حل شد و نظم دوباره در دانشگاه تامین شده و ماموران امنیتی اوضاع را در اختیار دارند.

گفته می‌شود که پس از درگیری دیشب، وزیر تحصیلات عالی، وزیر امور داخله، معین ارشد امنیتی و شماری از بزرگان قومی برای حل این مشکل به محل رویداد رفته اند.

از اول صبح امروز(دوشنبه) دروازه های ورودی دانشگاه مرکزی کابل به روی دانشجویان مسدود شده و نیروهای پولیس ملی از ورود دانشجویان در محوطه دانشگاه خودداری می کنند.

با این حال صدها تن از دانشجویان در جاده و اطراف دانشگاه در سردرگمی بس میبرند و از سوی هم گفته می شود که دانشگاه تا ختم ماه مبارک رمضان به دلیل اینکه تشنجات بالا نگیرد، رخصتی اعلام شده است اما تا کنون این موضوع بصورت رسمی از سوی وزارت تحصلات عالی کشور اعلام نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *