درگیری میان جمعیت و جنبش در فاریاب ۱۵ کشته و زخمی برجا گذاشت

درگیری سه ساعته میان هواخواهان حزب جنبش و جمعیت در مربوطات شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، ۱۵ کشته و زخمی از طرفین و سربازان پولیس برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این درگیری شام دیروز در منطقه «کوهی خانه» شهر میمنه آغاز شد که پسر ۱۹ ساله نظام الدین قیصاری از سوی افراد وابسته به احمدشان ملنگ مدیر تروریزم فرماندهی پولیس فاریاب (هوا خواه حزب جمعیت) کشته شد.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به خاورمیانه گفت، پس از کشته شدن پسر نظام الدین قیصاری؛ درگیری میان طرفین آغاز و چندین ساعت ادامه یافت و طرفین به خواست پولیس توجه نکرده و بالای سربازان پولیس نیز شلیک کردند.

وی می گوید، در ادامه درگیری؛ ۳ تن از هواخواهان جبنش و ۲ تن از هواخواهان جمعیت کشته شده و همراه با ۸ سرباز پولیس شماری از دو طرف مجروح شدند.

اما هواخواهان این دو حزب دیدگاه های متفاوت دارند؛ عبدالمنان قاطع وکیل شورای ولایتی فاریاب که هواخواه حزب جمعیت است؛ در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، عامل درگیری ها را برتری جویی هواخواهان حزب جنبش در فاریاب عنوان می کند.

قاطع گفت، درگیری پس از آن آغاز شد که پسر نظام الدین قیصاری؛ در منطقه کوهی خانه بالای افراد منطقه شلیک میکند و در ادامه درگیری خودش کشته می شود.

وی می گوید، درگیری پس از آمدن شخص نظام الدین قیصاری شدت گرفت و هواخواهان جمعیت نیز از خود دفاع کردند و همچنان پولیس در جلوگیری از حمله نظام الدین قیصاری عاجز مانده بود.

اما عطا محمد فیضی مسوول دفتر حزب جنبش در فاریاب به خاورمیانه گفت که پسر نظام الدین در محل تفریحگاه در ناحیه اول شهر میمنه از سوی افراد تفنگدار اوباش کشته شده و پس از آنکه افراد وابسته به جمعیت بالای افرادیکه بخاطر آوردن جسد به محل رفته بودند شلیک کرده و درگیری آغاز شد.

وی می گوید، در این رویداد موضوعات حزبی و سیاسی جمعیت و جنبش دخیل نیست و بیشتر خصومت های شخصی بوده است.

پیش از این نیز چندین تن در نتیجه درگیری های مشابه میان هواخواهان جنبش و جمعیت در ولایت فاریاب کشته و زخمی شده بودند که حدود یک سال قبل با دخالت بزرگان قومی این معضله پایان یافت؛ اما حال یک بار دیگر این مشکلات ایجاد شده است.

محراب الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *