دروازه ریاست معارف ولایت سمنگان در پی اعتراض کارمندان این ریاست بسته شد

کارمندان ریاست معارف ولایت سمنگان صبح امروز دوشنبه (۶قوس) در پی اعتراضی آنچه را که خودخواهی و اجرات فراقانونی ریس معارف این ولایت می‌خوانند دروازه این ریاست را بستند.

یکی از کارمندان معترض این ریاست به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، اعتراض شان در برابر اجرات فرا قانونی ریس معارف است.

به گفته او رییس معارف روز گذشته ساعت چهار بعد از ظهر خانه دوم حاضر ۵۰ تن از کارمندان این ریاست را “قید” کرده است درحالیکه مطابق قانون ساعت ۳ بعد از ظهر کارمندان دولتی از وظیفه مرخص می‌شوند.

پس از بسته شدن دروازه ریاست معارف معترضان به مقام ولایت سمنگان رفته و خواستار پاسخگویی ریس معارف در برابر این اقدامش شده اند.

به گفته منبع، با وجودی که شورای علما و وکلای شورای ولایتی حضور داشتند پس از بحث های زیادی در حضورداشت والی سمنگان مشکل آنان حل ناشده باقی مانده است.

درین حال عبدالمتین سروری ریس معارف ولایت سمنگان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، بر اساس میزان وقت کاری بابت ختم سال مالی  این ۶۵تن از کارمندان این اداره را «ساعت سه و چند دقیقه» غیر حاضر کرده است.

وی علاوه کرد که روزهای قبل نیز این کارمندان پیش از ختم رسمیات وظایف شان را ترک می‌نمودند.

معترضان می‌گویند، تا زمانی‌که ریس معارف در برابر این اجرات اش پاسخ ندهد، بگونه‌ی اعتراض در مقابل درب این ریاست خیمه اعتراض برپا خواهند کرد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *