درزاب در محاصره داعش

ولسوالی درزاب ولایت جوزجان که از مدتی بدین‌سو در خطر سقوط بدست گروه تروریستی داعش قرار داشت، از دو روز به این طرف در محاصره شدید این گروه قرار گرفته و جنگ تا صد متری مرکز ولسوالی رسیده است.

با این حال، رئیس شورای ولایتی جوزجان ادعا می‌کند که برخی از نیروهای خیزش مردمی وابسته به قوماندان «دادی» در ولسوالی بلچراغ با گروه تروریستی داعش کمک می‌کنند تا ولسوالی درزاب را مورد حمله قرار دهند.

مولوی عبدالحی حیات در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که مرکز ولسوالی درزاب در محاصره ۶۰۰ جنگجوی گروه تروریستی داعش درآمده و جنگ شدیدی میان نیروهای امنیتی و اعضای این گروه ادامه دارد.

به گفته وی، وضعیت ولسوالی درزاب به شدت نگرانی کننده است و در صورتی که نیروهای تازه‌نفس به این ولسوالی اعزام نشود به زودی سقوط خواهد کرد.

راه مواصلاتی ولسوالی درزاب از مدت‌ها بدین‌سو به روی وسایط نظامی مسدود است و حضور مخالفین مسلح دولت در این مسیر باعث شده است که هر از گاهی نیروهای امنیتی از طریق هوا اکمال شوند.

از سویی هم رئیس شورای ولایتی جوزجان که سمت ریاست شورای ولایتی حزب جنبش ملی را دارد ادعا می‌کند که این بار گروه داعش در همکاری با افراد «دادی» قوماندان یکی از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی بلچراغ حملات‌شان را بالای ولسوالی درزاب آغاز کرده و اکنون تا صد متری ولسوالی درزاب رسیده‌اند.

به گفته وی، افراد «دادی» گروه داعش را در حمله بالای ولسوالی درزاب کمک می‌کنند و در صفوف این گروه حضور دارند.

همچنان وی مدعی است گروه داعش به سرکرده‌گی قاری حکمت و فرمانده دادالله با هم روابط دارند و در صورت نیاز همدیگر را کمک نظامی می‌نمایند.

آقای حیات گفت، در حملات تهاجمی شب گذشته گروه داعش، ۱۰ تن از نیروهای دولتی جان باخته و ۶ پوسته امنیتی بدست این گروه سقوط کرده است و هنوز درگیری ادامه دارد؛ اما تا کنون هیچ‌گونه نیروهای کمکی از مرکز به این ولسوالی اعزام نشده است.

در همین حال، فرمانده دادالله مشهور به «دادَی» فرمانده نیروهای خیزش مردمی ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب در تماس با خبرگزاری خاورمیانه ادعای رئیس شورای ولایتی جوزجان را بی اساس خوانده موضوع حضور افرادش را در صفوف گروه داعش را به شدت رد می‌کند.

وی می‌گوید، گروه داعش و طالبان مسلح دشمن مشترک آنان است و وی هم‌اکنون در برابر این گروه‌ها در سنگر مبارزه قرار دارد.

دادالله می‌گوید، در هرگونه شرایط آماده مبارزه با هراس‌افگنان است و هیچ‌گاهی نمی‌گذارد مردمش بدست نیروهای مخالف مسلح دولت کشته شوند، همچنان وی ادعای رئیس شورای ولایتی جوزجان را مغرضانه و برخاسته از مسایل حزبی می‌خواند.

در حالی گروه داعش بالای ولسوالی درزاب حمله‌ور شده و این ولسوالی را به محاصره خود در آورده است که فرمانده پولیس ولایت جوزجان، فرمانده پولیس و ولسوال ولسوالی درزاب در وظایف‌شان حضور ندارند.

محراب‌الدین ابراهیمی- خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *