درخواست کمک فوری به آسیب دیدگان در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در یمن، اقدامات موثر سازمان‌های امداد رسان بین المللی برای کمک فوری

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وخامت وضعیت انسانی در یمن، اقدامات موثر سازمان‌های امداد رسان بین المللی برای کمک فوری به مجروحان و آسیب دیدگان این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرضیه افخم روز دوشنبه (۱۴ ثور) ضمن ابراز نگرانی از تشدید بحران درمانی و غذایی مردم یمن گفت: محاصره یمن یک سناریوی غیر انسانی است و تداوم مانع تراشی عربستان سعودی در برابر ورود کمک‌های بشردوستانه موجب کمبود شدید اقلام اولیه مورد نیاز دارویی و درمانی، آب آشامیدنی، نان و مواد غذایی شده است.

افخم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیت و اقدامات متعدد خود برای امداد رسانی به مردم یمن و تحرکات و اقدامات عربستان در جلوگیری از ورود کمک‌ها به مراجع مختلف بین المللی را در دست تهیه دارد و همزمان ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن را با همکاری صلیب سرخ جهانی دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت استفاده از سلاح‌های ممنوعه از سوی عربستان سعودی در یمن، افزود: متاسفانه یمن دستاویز طرح‌ها و بازی‌های چند لایه و خطرناک کشور همسایه خود و حامیان بین المللی آن شده و در غیاب و سکوت نهادهای بشردوستانه و رسانه‌های بیطرف، بخش زیادی از ابعاد تجاوز نظامی و فاجعه انسانی در یمن هنوز به افکار عمومی جهان منعکس نشده است.

 گزارش سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که تا روز ۲۷ اپریل در حملات هوایی عربستان سعودی به یمن ۱۲۴۴ کشته و ۵۰۴۴ زخمی شده‌اند.

Author

About Author